Zainstaluj piksel i zwiększ konwersje

Jeśli jesteś właścicielem marki i chcesz udoskonalać swoją strategię reklamową na Facebooku, powinieneś zgłębić temat piksela FB. Oferuje on zaawansowane możliwości monitorowania konwersji w Twojej witrynie oraz możliwość lepszej optymalizacji Twoich kampanii. Jest niezbędny, jeśli chcesz korzystać z remarketingu, czyli kierować reklamy do użytkowników, którzy już byli na Twojej stronie www.

Co powinieneś wiedzieć na temat piksela?

?Z podstawowych informacji: musisz mieć menedżer reklam i możliwość aktualizacji kodu witryny. Piksel znajdziesz w zakładce Piksele. Dla jednego konta reklamowego możesz mieć jeden piksel. Możesz za to tworzyć różnorodne zdarzenia czyli cel, które ma realizować kampania. Facebook oferuje możliwość stworzenia zdarzeń standardowych takich jak np. dodanie produktu do koszyka, zakup czy rejestracja. Dodatkowo masz możliwość tworzenia zdarzeń niestandardowych, dzięki którym możesz monitorować np. odsłony konkretnych podstron czy kliknięcia w przyciski. Kod piksela należy skopiować i umieścić pomiędzy znacznikami <head> i </head>.

?Jeśli będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, czy piksel, który podłączyłeś do swojej witryny, działa, możesz skorzystać z wtyczki do przeglądarki Chrome: Facebook Pixel Helper. Jeśli wtyczka nie wykryje żadnych błędów, możesz zacząć tworzyć reklamy z użyciem piksela. Ponadto, do zarządzania swoim pikselem, możesz użyć witryny Ensighten. Piksel Facebooka to bardzo cenne narzędzie analityczne. Jeśli poważnie myślisz o swojej marce i efektywnym jej reklamowaniu w social media, jest to element obowiązkowy. Co najważniejsze, na podstawie Twoich danych i własnych algorytmów, piksel wyciąga wnioski, jaki odbiorca konwertuje na Twojej stronie. Główną jego zaletą jest to, że przypisuje dane do konkretnego profilu na Facebooku, a nie do ciasteczka w przeglądarce.

?Piksel FB możemy zastąpić pixelem remarketingowym z narzędzia Fasttony. Mimo, że zawiera dużo mniej kodu, spełni swoją rolę równie efektywnie.

?Piksel dostępny jest również na Linkedin – nazywa się tam LinkedIn Insight Tag. Pozwala pozyskać cenne informacje o ludziach odwiedzających Twoją stronę. Możesz wykorzystywać go również w kampaniach, by śledzić konwersję, retargetować odwiedzających oraz zdobywać dodatkowe informacje, jak ludzie reagują na Twoje reklamy.

Czytaj więcej: https://www.facebook.com/business/help/651294705016616

#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beeffective Team

+ ostatnie wpisy

Od kilkunastu lat pasjonuję się digital marketingiem. W branży interaktywnej swoje działania skupiam przede wszystkim na mediach społecznościowych. Kierowałam zespołem odpowiedzialnym za e-marketing oraz kreowałam działania digitalowe dla branży finansowej, wdrażając strategię obecności w nowych mediach jednego z banków.

Od ponad 5 lat zarządzam Beeffective – Performance Marketing & Social Media Agency, gdzie wraz z kilkunastoosobową grupą specjalistów, wspieram rozwój marek w zakresie efektywnego wykorzystania marketingu internetowego. Jestem dumna z tego, że w agencji udało nam się zgromadzić najlepszych ekspertów z zakresu performance marketingu, social media oraz tworzenia treści do digitalu. W portfolio naszej agencji znajdują się znane firmy z branży homedecor, deweloperskiej, motoryzacyjnej, modowej, rozrywkowej, kosmetycznej, usługowej, technologicznej, czy FMCG. Lubimy wyzwania i stawiamy sobie ambitne cele! Zdobyte doświadczenie wykorzystuję do tego, by realizowane projekty miały realny wpływ na biznes naszych Klientów.

Dodatkowo swoją wiedzą z przyjemnością dzielę się na wielu wydarzeniach branżowych takich jak: Social Media Week Warsaw, Social Media Show, Social Media Czwartek, Geek Girls Carrots, Crash Mondays, 3camp, czy Konferencja Fasttony.es.

Polecane Wpisy