Publikuj i monitoruj skuteczność treści na wielu stronach.
Creator Studio to zestaw narzędzi dla twórców contentu i administratorów social media, niezbędnych do skutecznego publikowania treści na wielu stronach jednocześnie, a także do monitorowania ich skuteczności. Stworzone zostało przede wszystkim z myślą o twórcach video i transmisji LIVE. Przyda się również osobom czuwającym nad contentem z ramienia agencji marketingowych. To jest kolejny bodziec, by dopracować format video do perfekcji. Creator Studio jest dostępne na Facebooku, w zakładce „Narzędzia do publikowania”. Ma również nieco okrojoną wersję do administrowania contentem na Instagramie.
Narzędzie składa się z 7 głównych kart:
🐝 Pulpit: Podgląd ostatnio opublikowanego contentu wraz z krótkim zestawieniem statystyk z ostatnich 7 dni i podsumowanie postów z 28 dni.
🐝 Biblioteka materiałów: Podgląd opublikowanego contentu w ramach połączonych stron w Menedżerze firmy, gdzie możemy sprawdzić szczegółowe statystyki na poziomie postów. Przechodząc na kartę „Posty”, możesz wyświetlić wszystkie swoje publikacje z filmami, zdjęciami, linkami i tekstem.
🐝 Skrzynka odbiorcza: W tym wypadku nie musisz poruszać się po poszczególnych fanpage’ach, a w jednym miejscu wybierasz skrzynkę odbiorczą konkretnego profilu, który akurat chcesz sprawdzić. Bez wątpienia, pomoże to osobom, które zarządzają wiadomościami prywatnymi na wielu stronach. Interfejs skrzynki, jest zaprojektowany w wygodny i intuicyjny sposób.
Creator Studio – tutaj znajdziesz muzykę wolną od opłat licencyjnych.
🐝 Monetyzacja: Jeżeli Twój fanpage ma 10 000 obserwatorów i tworzyłeś minimum 3 minutowe filmy, które generowały ponad 30 000 jednominutowych wyświetleń w ciągu ostatnich 2 miesięcy, to możesz dołączyć do twórców, którzy będą zarabiać na reklamach wyświetlanych przed, po i w trakcie Twojego video. Niestety opcja nie jest jeszcze dostępna na polskim rynku.

🐝 Menedżer praw autorskich: Powstał z myślą o społeczności twórców, którzy chcą kontrolować, gdzie i jak ich treści są wyświetlane na Facebooku i Instagramie. Aby uzyskać dostęp do narzędzia, administrator może przesłać wniosek w imieniu strony. Należy w nim podać kontaktowy adres e-mail i dodatkowe informacje. Warto pamiętać, że tylko administratorzy i redaktorzy strony mają dostęp do Menedżera praw autorskich.
🐝 Kolekcja nagrań: Tutaj znajdziesz muzykę wolną od opłat licencyjnych i efekty dźwiękowe, które możesz odtworzyć i pobrać do wykorzystania w swoich filmach.

🐝 Strony: Na tej karcie znajdziesz ogólny widok wszystkich stron, którymi zarządzasz. To, co administratorom social media przyda się najbardziej, to szybkie przypisywanie jednej osobie ról na kilku profilach, bez konieczności przechodzenia przez poszczególne fanpage.
Jakie wnioski możemy wyciągnąć z nowego panelu? Platforma rywalizuje o vlogerów z YouTube’m i pozwala zarabiać na reklamach twórcom treści. Zaczyna też bacznie przyglądać się prawom autorskim.
👉🏻 Jeżeli chcesz, żeby Facebook uznał Twój content za wartościowy i „nagradzał” Ciebie zasięgami, musisz postawić na autorskie video. Zawsze warto połączyć się z fanami dzięki Facebook LIVE. Co więcej, każde z nich powinno być dłuższe niż 3 minuty. Niedługo więc pokazy slajdów i krótkie animacje będziemy wykorzystywać tylko do reklam, a do walki o imponujące zasięgi staną dłuższe materiały.
#samnektar by @Anna Skora/ Beeffective Team
Jestem absolwentką ekonomii i zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiów podyplomowych z grafiki komputerowej i multimediów. Pracowałam w wydawnictwie związanym z tematyką ekonomiczną, następnie przez wiele lat kierowałam zespołem w agencji reklamowej, realizując kampanie marketingowe ATL i BTL głównie dla branży finansowej. Chociaż wszystko wskazywało na to, że moje życie zawodowe będzie kręciło się wokół marketingu instytucji bankowych, zdecydowałam się wykorzystać swoją wiedzę i pasję do nowych mediów również w innych branżach, co aktualnie mam przyjemność realizować w Beeffective jako Head of Performance.
W agencji dbam o wyniki sprzedażowe Klientów i doradzam, z jakich narzędzi najlepiej korzystać, żeby uzyskać zamierzone efekty. Zarządzam zespołem specjalistów, którzy z powodzeniem potrafią przekuć znajomość systemów reklamowych na sprzedaż. Największą satysfakcję dają mi te projekty, w których możemy odpowiadać za komplet działań digitalowych – rozpoczynając od strategii marki, poprzez planowanie komunikacji, aż po realizację kampanii. Zdaję sobie sprawę, że marketing to nie jest droga na skróty, a sukces zależy od wielu czynników i efektywnego połączenie wielu obszarów.
Grywam w siatkówkę i wierzę, że tak jak wspólny cel na boisku łączy zawodników, tak fani sportów drużynowych najlepiej odnajdują się w pracy zespołowej na gruncie zawodowym. Dobre wyniki klientów Beeffective to nasz cel, a rezultaty to zasługa całego teamu Performance, z którym mam przyjemność pracować.