beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Zero Waste, czyli recykling contentu

Jak prowadzić regularną komunikację w mediach społecznościowych, kiedy nie dysponuje się dużymi zasobami graficznymi? Jednym ze sposobów jest podarowanie drugiego życia kreacjom, które już wcześniej były wykorzystane. Poznaj efektywne metody na recykling contentu graficznego!

MATERIAŁY WIELOKROTNEGO UŻYTKU

Kiedy umiejętność reformatowania jest szczególnie przydatna? Chociażby w branży deweloperskiej, w której kampania informacyjna zaczyna się na długo przed pojawieniem się zdjęć oferowanego obiektu. W takim wypadku warto stworzyć graficzne elementy identyfikacji wizualnej, np. geometryczne kształty lub ilustrowane motywy, mówiące o charakterze inwestycji. Pozwolą one kilkukrotnie i wciąż na nowo pokazywać wizualizacje budynków i wnętrz. Takie działania nie są oczywiście zarezerwowane tylko dla branży developerskiej. Kreatywna praca na materiałach bazowych to dzisiaj kluczowa umiejętność w komunikacji social media.

Przykład wielokrotnego wykorzystania materiału bazowego

STWÓRZ BAZĘ ELEMENTÓW GRAFICZNYCH

Przygotuj pakiet graficznych detali, do której będziesz mógł się regularnie odwoływać. Zapisz je w formacie PNG, by z łatwością je przywoływać i ponownie wykorzystywać. Takie podejście pomoże nadać inny charakter wcześniej zastosowanym materiałom zdjęciowym. Ponowne użycie grafik ma przynajmniej trzy zalety:

  • Przyspiesza pracę
  • Zmniejsza koszty
  • Sprzyja spójności identyfikacji wizualnej

Przykład wykorzystania elementów graficznych

WYKORZYSTUJ BOGACTWO FORMATÓW FACEBOOKA

Aby ciekawie się prezentować, wcale nie  musisz mieć kreacji, w której nikt wcześniej Ciebie nie widział 😉. Hity poprzednich „sezonów”, takie jak: ankieta, GIF, post 360 stopni, czy kreacja 3D, wciąż mogą skutecznie przyciągać wzrok odbiorców, jeżeli zostaną pokazane w nowej odsłonie i z pomysłowym podejściem do tematu.

PRZEPROŚ SIĘ Z PACKSHOTAMI

Produktowe packshoty tylko pozornie ograniczają się do białego tła, na którym najczęściej prezentuje się je w formie bazowej. Serek topiony może stać się prawdziwym bohaterem Twojej komunikacji, jeżeli zaprezentujesz go w odpowiedni sposób. Do dyspozycji masz ilustracje, animacje, czy posty 3D.

Przykład wykorzystania zdjęć produktowych oraz formatów

POWTARZALNOŚĆ PRZYNOSI ROZPOZNAWALNOŚĆ

Nie bój się pokazywać podobnych komunikatów. Nie do wszystkich trafią one za pierwszym razem. Ważne informacje warto ponawiać, by lepiej utrwaliły się w świadomości fanów. Pomyśl jednak o wprowadzaniu modyfikacji w poprzednio publikowanych zdjęciach, czy grafikach. Możesz postawić na zmianę tła, kadru, czy nowe rozplanowanie kluczowych elementów.

Różne sposoby na pokazywanie podobnych treści

UMIAR BYWA WSKAZANY

Wszystkie powyższe zasady stosuj z umiarem! Pokrewne kreacje graficzne przeplataj kilkoma zupełnie odmiennymi wpisami. Użytkownik nie powinien trafiać na wiele podobnych wpisów w zbyt krótkich odstępach czasu. Twoje zaktualizowane komunikaty powinny pojawiać się z częstotliwością niewywołującą wrażenia monotonii.

RECYKLING CONTENTU – NIEKOŃCZĄCA SIĘ OPOWIEŚĆ

Czy nadal  twierdzisz, że masz za mało materiałów, by prowadzić regularną komunikację w social media? Nigdy nie wpadaj w pułapkę myślenia, że wszystko w danym temacie zostało już powiedziane. Facebook i inne platformy społecznościowe, dają szereg narzędzi umożliwiających ciągłe opowiadanie jednej historii, na wiele ciekawych sposobów.

#samnektar by @Wiesław Teofilak/ Beeffective