Czy reklama na TikToku jest dla Twojej firmy?

Reklama na TikToku_czy jest dla Twojej firmy?

Nikogo nie trzeba przekonywać, że TikTok zawojował świat. Aplikacja niegdyś kojarzona wyłącznie z najmłodszymi odbiorcami dzisiaj podbija serca coraz starszych osób, które każdego dnia przeglądają zamieszczane w niej treści. Nie trzeba być wielkim fanem TikToka, by przyznać, że marki powinny poważnie rozważać dodanie tej pozycji w swojej strategii marketingowej, a docelowo… do media planu! Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, jakie reklamy można zamieszczać na TikToku oraz o czym warto pamiętać, aby osiągnąć tam sukces.

Reklama na TikToku – poznaj możliwości

Na TikToku istnieją dwie metody zakupu powierzchni reklamowej: REZERWACJA oraz AUKCJA. Pierwszy sposób można porównać do nabywania reklam na dużych portalach horyzontalnych, drugi natomiast do systemu reklamowego Facebooka. System reklamowy TikToka zresztą łudząco przypomina ten, który znamy z Menedżera Reklam na Facebooku.

W systemie aukcyjnym istnieje możliwość targetowania standardowo po płci, lokalizacji, wieku, języku, urządzeniu czy zainteresowaniach. Możemy również docierać do osób, które korzystają z konkretnego urządzenia w konkretnej cenie. Podobnie, jak w przypadku innych systemów reklamowych, możemy również docierać do grupy remarketingowej oraz osób podobnych do tych, które wykazały zainteresowanie naszą marką. Reklama na TikToku może być optymalizowana pod kątem zasięgów, konwersji, a nawet wysłania formularza kontaktowego. Jak widać, jest to łudząco podobne do tego, co już znamy z innych systemów.

Chcesz przeprowadzić kampanię na TikToku?

Wiele firm zastanawia się, czy komunikacja i reklama na TikToku jest najlepszym rozwiązaniem dla ich biznesu ze względu na to, że platforma ta jest chętnie wykorzystywana przez najmłodsze pokolenie. Metody targetowania wskazują jednak, że możemy precyzyjnie dobrać sobie naszą grupę odbiorców, do której chcemy docierać. Nie ma zatem obawy, że przepalimy swój budżet, docierając tylko do osób np. poniżej 18. roku życia.

Reklama na TikToku_formularz kontaktowy
Przykład reklamy z formularzem kontaktowym

Własny profil? Niekoniecznie!

Co ciekawe, aby rozpocząć działania reklamowe na TikToku, nie jest konieczne zakładanie profilu firmowego. To dobra wiadomość dla tych, którzy z dystansem podchodzą do platformy lub obawiają się ilości roboczogodzin, które będą potrzebne, by systematycznie produkować wartościowy, kreatywny content. Do wystartowania z kampanią wystarczy posiadać konto reklamowe oraz oczywiście odpowiedni budżet. Reklama wyświetlana jest w zakładce „Dla Ciebie” i pojawia się pomiędzy różnymi profilami. Naszym Klientom rekomendujemy utworzenie profilu i uzupełnienie go o podstawowe treści. Warto, aby kampania reklamowa nastawiona była na przekierowania na stronę, ale mimo to, ważne jest również, by profil wystartował jak najwcześniej i był sukcesywnie uzupełniany o wartościowe treści.

Brand Takeover

Oprócz reklam w systemie aukcyjnym mamy szeroki wybór formatów w systemie rezerwacyjnym, które gwarantują nam szerokie dotarcie do użytkowników aplikacji. Brand Takeover wyróżnia się tym, że możemy go wykorzystać nawet w momencie, gdy nie mamy przygotowanego filmu reklamowego. Start kampanii możliwy jest nawet wtedy, gdy dysponujemy pojedynczym zdjęciem. Cel kampanii? Budowanie świadomości użytkowników i generowanie zasięgów.

One Day Max

Jest to pierwsza reklama, jaką widzi użytkownik w swoim feedzie po wejściu do aplikacji (po około 5-7 filmach organicznych). Przybiera bardzo natywny wygląd i natychmiast przyciąga uwagę użytkownika. Co ważne, w tej kreacji możemy wykorzystać video influencera, co na pewno zwiększy zainteresowania brandem wśród użytkowników. Celem kampanii może być zarówno budowanie zasięgów, jak i generowanie ruchu na naszą stronę www.

Przykład reklamy One Day Max_reklamy na TikToku

Top View

Idealny format dla marek, które wprowadzają jakiś produkt na rynek i chcą dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Jest to pierwsza treść, jaką użytkownik widzi po zalogowaniu się w aplikacji. Taka reklama na TikToku pozwoli w krótkim czasie dotrzeć do milionowej publiczności.

Hashtag Challenge

Flagowym produktem TikToka jest z pewnością Hashtag Challenge. Żadna inna platforma reklamowa nie oferuje tego typu formatu. Na czym polega? Marka tworzy hashtag, a jej obserwujący publikują związane z nim treści i udostępniają je na swoich profilach. Efekt viralu gwarantowany! Dzięki temu można wypromować nie tylko swoje konto, ale również akcję, roznosząc ją po całej aplikacji. Nasz materiał video będzie promowany w Top View przez jeden dzień, a następnie w Brand Premium w feedzie i sekcji Odkryj. Takie działanie na pewno przyczyni się do zbudowania wysokiej świadomości marki, co więcej pozwoli wygenerować maksimum zaangażowania użytkowników, a nasza marka gra tutaj pierwsze skrzypce!

Przykład Hashtag Challenge

Ani sekundy do stracenia…

Jak wiemy, TikTok jest aplikacją, która wymaga od twórców kreatywności i nieszablonowych rozwiązań. Planując działania na tej platformie powinniśmy zatem wyjść poza utarte schematy i obmyślić osobną strategię działań komunikacyjnych i reklamowych. Nie jest to miejsce, w którym sprawdzą się filmy, gdzie na pierwszym tle znajduje się logo. Tutaj weryfikacja następuje bardzo szybko i mamy mało czasu na zainteresowanie naszego odbiorcy. Pierwsze sekundy są kluczowe, dlatego też nasze video powinno być dynamiczne i przykuwające uwagę od początku.

Dłuższe kampanie, lepsze efekty

TikTok od niedawna pobija rekordy swojej popularności, ale wciąż wielu reklamodawców nie jest do niego przekonanych. Często zatem kampanie na tej platformie mogą być traktowane jako test jego możliwości. Pamiętajmy jednak, że podobnie jak przy innych działaniach reklamowych, jedynie długofalowa kampania może przynieść satysfakcjonujące efekty. Warto zatem rozłożyć budżet reklamowy przeznaczony na ten kanał równomiernie, a efektów oczekiwać po dłuższym czasie.

TikTok niewątpliwie ma teraz swoje 5 minut, dlatego opłaca się ten fakt wykorzystać. Dodatkowo warto rozpocząć działania w tym kanale właśnie teraz, gdy dotarcie do potencjalnych klientów jest stosunkowo tanie. Specjaliści od performance marketingu z dłuższym stażem pamiętają czasy, gdy koszty reklam na Facebooku były znacznie niższe niż teraz, a zasięgi organiczne wyższe. Podobnie może to wyglądać w przypadku TikToka. Działania reklamowe na tej platformie powinny być zatem uwzględnione w naszych media planach właśnie teraz!

#samnektar by @Anita Piasecka/Beeffective

Szukasz wsparcia w efektywnych działaniach w digitalu, które pozwolą rozwinąć Twój biznes?

+ ostatnie wpisy

Ukończyłam filologię polską ze specjalizacją dziennikarsko-publicystyczną na Uniwersytecie Gdańskim, marząc o zostaniu sławną reporterką. Chcąc zebrać pierwsze doświadczenia dziennikarskie, zaczęłam pisać teksty do jednego z portali internetowych dla obcokrajowców. Jednak życie miało w stosunku do mnie inne plany. Otrzymałam propozycję pracy przy kampaniach reklamowych na Facebooku, które wtedy jeszcze były mało popularne. I tak już mija kolejny rok mojej pracy w obszarze mediów społecznościowych. W międzyczasie praktyczną wiedzę uzupełniłam tytułem magistra i studiami podyplomowymi z zarządzania i komunikacji społecznej.

W Beeffective jestem odpowiedzialna za strategię obecności marek w Internecie i jej realizację na drodze efektywnych kampanii reklamowych. Najbardziej lubię projekty z branży modowej i jestem dumna z tego, że z roku na rok moje działania przynoszą imponujące wzrosty konwersji. Lubię wyzwania, dlatego cieszę się, kiedy powierza mi się projekty z ambitnymi celami sprzedażowymi, które wymagają ode mnie nieustannego podnoszenia kwalifikacji i obserwowania korelacji pomiędzy poszczególnymi narzędziami, m.in. Facebook Ads, Google Ads czy sieciami afiliacyjnymi. Swoje kompetencje wykorzystuję również w innych branżach, takich jak technologie, czy FMCG.

Pasjonują mnie podróże, dlatego kiedyś odbędę podróż dookoła świata!

Polecane Wpisy