Dołącz do grupy na LinkedInie

Dziś chciałabym się zająć tematem grup, który jest niezwykle aktualny w social media już od dłuższego czasu. Najpierw Facebook stosował działania, mające na celu zachęcenie użytkowników do otwierania czy stawania się częścią mikro społeczności w jego obrębie.
Sam Zuckerberg zapowiadał, że Facebook będzie się coraz bardziej specjalizował i że widzi grupy jako przyszłość portalu. LinkedIn też to zrozumiał.

W poprzednim wydaniu #samnektar pisałam o możliwościach biznesowych, jakie daje założenie konta na LinkedInie.

LinkedIn także zrozumiał, że mikrospołeczności budują jego siłę. Mocno inwestuje w ten rodzaj aktywności użytkowników, dokładając coraz to nowe funkcjonalności.
Niedawno zintegrował grupy z główną aplikacją, co spowoduje, że treści z grup będą widoczne w głównym feedzie ich członków. Ponadto aktywności podejmowane w grupach będą rozsyłane w postaci powiadomień.

Nowością jest też, że najbardziej istotne treści w grupie będą mogły być przypinane na górze.

LinkedIn dzieli grupy na standardowe i niejawne.
Grupy standardowe może znaleźć każdy użytkownik. Grup niejawnych nie można znaleźć poprzez żadną wyszukiwarkę i tylko właściciele i menedżerowie mogą zapraszać inne osoby, aby dołączyły do nich.
LinkedIn nakłada pewne ograniczenia dotyczące społeczności.
Poniżej grupy w liczbach:

  • Możesz zarządzać jednocześnie maksymalnie 30 grupami.
  • Możesz należeć maksymalnie do 100 grup (po osiągnięciu liczby 100 należy wycofać się z jednej z grup, zanim będziesz mógł poprosić o dołączenie do kolejnej).
  • Możesz użyć w jednej dyskusji do 20 wzmianek.
  • Jedna grupa może mieć jednego właściciela, jednak aż 10 menedżerów i 50 moderatorów.
  • Grupa może mieć do 20 000 członków (po osiągnięciu tej liczby należy złożyć prośbę o rozszerzenie społeczności).
  • W miesiącu możesz wysłać 15 bezpłatnych wiadomości do członków grupy.
  • Pamiętaj, że musisz być członkiem LinkedIna przynajmniej przez 30 dni, aby móc wysyłać wiadomości do członków grupy.

#samnektar by Marta Malik Ryl/Beeffective Team

+ ostatnie wpisy

Absolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Gdańskim. Od 10 lat związana z internetem. Karierę zawodową zaczynała jako redaktor filmowy w portalu Wirtualna Polska. Była odpowiedzialna za redagowanie treści oraz relacje z planów filmowych. Prowadziła studio festiwalowe podczas Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni, w ramach którego odbyła wiele inspirujących rozmów z ludźmi ze świata filmu, kultury i sztuki. W 2009 roku zaprojektowała i stworzyła dla Wirtualnej Polski serwis telewizyjny Teleshow.pl, którym następnie koordynowała. W 2012 roku współtworzyła firmę odzieżową BPM, której integralną częścią był blog Boginie Przy Maszynie. W Beeffective jest odpowiedzialna za PR marki: artykuły branżowe oraz nawiązywanie relacji z mediami. Ponadto sprawuje opiekę merytoryczną nad tekstami oraz wspiera koncepcyjnie sesje zdjęciowe. Prowadzi media społecznościowe marek Esotiq, Nasze Kosakowo oraz Osiedle Słonecznikowe.

Polecane Wpisy