Beeffective

Instagram Checkout – szybkie zakupy w obrębie aplikacji

Media społecznościowe cały czas się zmieniają, coraz intensywniej inspirując się platformami e-commerce. Przemianę tę widać szczególnie w przypadku Instagrama. Właściciele portalu postanowili iść tym tropem i pomóc markom sprzedawać, a użytkownikom kupować w obrębie aplikacji. Poznajcie nową funkcjonalność Instagrama – Checkout.

Kanał social media czy platforma e-handlu?

Do tej pory większości z nas Instagram kojarzył się ze źródłem inspiracji, podglądaniem „od kuchni” życia gwiazd, celebrytów i influencerów oraz zdjęciami ładnych wnętrz, czy wakacyjnych destynacji. W 2018 roku obraz ten nieco się zmienił, gdy Instagram udostępnił w Polsce opcję zakupów. Metoda szybko się przyjęła, sprzyjając impulsywnym zakupom pod wpływem chwili. Na czym dokładnie polega kupowanie przez Instagram? Podczas przeglądania feedu należy kliknąć zdjęcie oznaczone w górnym prawym rogu „małą torebeczką” lub naklejkę produktu w Insta Stories.

Dostępna w Polsce opcja oznaczania produktów i kupowania na Instagramie, z płatnością w witrynie sklepu @patriziaaryton

Instagram przekierowuje nas do karty produktu, a następnie do sklepu marki, która nas zainteresowała. Tam już tylko krok dzieli nas od sfinalizowania zakupów. Trudno jednak mówić tutaj o pełnej wygodzie, skoro musisz opuszczać jedną witrynę i przechodzić do następnej. Twórcy Instagrama postanowili więc pójść o krok dalej.

Kup i zapłać na Instagramie!

Zakupy za pośrednictwem Instagrama już lada chwila będą prostsze i szybsze. Aktualnie platforma testuje nowe rozwiązanie, które ma zapewnić sprzedaż z prawdziwego zdarzenia. Checkout, bo o nim tutaj mowa, umożliwia użytkownikom kupowanie bezpośrednio w aplikacji, bez konieczności przechodzenia żmudnego procesu transakcyjnego. W postach publikowanych przez wybrane firmy udostępniony został przycisk „Checkout on Instagram”, który prowadzi do ekranu płatności bez opuszczania Instagrama. Za zakupy można zapłacić dodając kartę kredytową lub debetową oraz za pośrednictwem PayPal. W „kasie” zobaczymy również jaki jest koszt wysyłki i ile czasu zajmie jej transport.

Zakupy w obrębie aplikacji @colourpopcosmetics

Funkcjonalność ma na celu przyspieszenie realizacji transakcji, bez konieczności przekierowywania na stronę zewnętrznego sklepu. Instagram pobiera od sprzedającego podmiotu określoną opłatę za każdą transakcję, która odbywa się w ramach aplikacji. Ile ma wynieść prowizja? Na razie nie wiadomo.

Checkout nie tylko dla producentów

Opcja „Checkout with Instagram” na ten moment dostępna jest tylko w USA, gdzie poddawana jest testom beta. Jako pierwsi jej działanie mieli okazję sprawdzić najpoważniejsi gracze na rynku, głównie marki odzieżowe i kosmetyczne. Wśród nich znajdują się:  Zara, Adidas, Nike, Burberry, Michael Kors, Prada, Dior, H&M, Mac Cosmetics czy Nars. Na kolejnym etapie testów „instagramową kasę” udostępniono eksperymentalnie influencerom, projektantom i wydawcom. W ich gronie znaleźli się m.in. Chiara Ferragni, Kylie Jenner oraz magazyny „Vogue” i „Hypebeast”. Kiedy do amerykańskich brandów korzystających z Instagram Checkout dołączą nasze rodzime marki?  Data wprowadzenia rozwiązania w Polsce nie jest jeszcze znana.

Komercjalizacja Instagrama

Szacuje się, że w Polsce Instagram ma już blisko 8 milionów aktywnych użytkowników. Dla sprzedawców oferujących swoje produkty online to ogromna rzesza potencjalnych klientów, których szkoda byłoby przeoczyć, jednak wielu użytkownikom przemiana Instagrama ze społecznościowego medium w platformę reklamowo-sprzedażową, najzwyczajniej się nie podoba. Mówi się, że intensyfikacja treści reklamowych oraz bezpośrednia sprzedaż będą równoznaczne ze spadkiem zaufania i utratą autentyczności. Czy faktycznie  Instagram ryzykuje pogorszeniem swojej renomy? Czas pokaże. Jedno jest pewne – opcja Checkout to tylko część i początek długofalowych inwestycji w funkcje zakupowe na Instagramie.

Jeśli interesują Cię instagramowe nowinki i wskazówki, koniecznie sprawdź nasze wcześniejsze artykuły, chociażby te, w których dowiesz się, jakie zalety może przynieść przejście w tryb “konto twórcy” oraz jak sprawić, aby BIO na Instagramie stało się atrakcyjną wizytówką Twojego profilu.

#samnektar by Kaja Chmielewska/Beeffective Team

 

Menedżer Firmy i jego Partnerzy
Reklama Sekwencyjna Google Ads. Zbuduj historię wideo w YouTube.

Related Articles