Beeffective

BIO na Instagramie, które zachęci do obserwowania profilu

BIO na Instagramie może stać się atrakcyjną wizytówką profilu, jeżeli wykorzysta się cały jego potencjał. Na jakie elementy należy zwrócić uwagę, żeby zachęcić innych użytkowników do obserwowania Twojego konta osobistego lub firmowego? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz poniżej.

Co to jest BIO na Instagramie?

BIO na Instagramie to krótki opis, w którym można zawrzeć najważniejsze informacje o profilu i wyjaśnić, co można na nim zobaczyć. Jest zwięzłe (maksymalna długość to 150 znaków), ale niesie ze sobą ogromny potencjał, dlatego warto zadbać o wszystkie jego detale, tym bardziej że jest publicznie dostępne i każdy może je zobaczyć! Pomyśl, co wyróżnia Twoją markę i jak zachęcić użytkowników Instagrama, żeby zostali Twoimi followersami!

Poza opisem na biogram składa się:

  • Nazwa użytkownika (nick).
  • Nazwa (np. pełna nazwa firmy, imię, miasto, profil działalności).
  • Kategoria (np. blog osobisty, produkt/usługa, restauracja itp.).
  • 1 aktywny link.
  • Adres firmy (opcjonalny, tym niemniej wart rozważenia w przypadku lokalnych firm, restauracji, sklepów itp.).
  • Dane kontaktowe (e-mail, numer telefonu, adres firmy).

BIO marki MyScreen PROTECTOR

Wykorzystuj link w BIO

Na Instagramie dostępny jest jeden aktywny link, który można zamieścić w BIO. Możemy do niego odsyłać z materiałów w InstaStories albo z konkretnego postu na Instagramie. Pamiętaj jednak o konieczności edycji linku za każdym razem, gdy opublikujesz nową treść. Warto zawsze dodawać tagi UTM do linków, aby potem, w Google Analytics, analizować, które materiały cieszyły się największym zainteresowaniem. Dobrą praktyką jest dodawanie w BIO, przed linkiem, specjalnego CTA, które zachęci odbiorców, do przejścia na stronę, np. Kupuj produkty; Czytaj ostatni wpis; Sprawdź agendę konferencji. Na koncie firmowym Beeffective odsyłamy w BIO do podstrony #samnektar, znajdującej się na stronie www agencji, gdzie dzielimy się wiedzą i publikujemy eksperckie artykuły z zakresu performance marketingu i social media.

Jeżeli nie możesz zdecydować się na jeden konkretny link w BIO, to użyj narzędzia Linktree. Dzięki temu masz możliwość dodania kilku linków, np. do profilu na Facebooku, do ostatniego wpisu na blogu, sklepu online, czy konta na Twitterze.

BIO marki Beeffective, z CTA, które zachęca do przeczytania artykułu

Przykłady odsyłania do linku w BIO z InstaStories. Lactima (rys. 1) oraz Beeffective (rys. 2)

Jak zmienić link w BIO?

  1. Wejdź na swój profil na Instagramie.
  2. Kliknij „Edytuj” i w polu „Witryna internetowa” wstaw odpowiedni link.
  3. Kliknij „Gotowe” – od teraz możesz odsyłać do najnowszej treści.

Po co mi hashtagi w BIO na Instagramie?

W BIO możemy dodać hashtagi i odnośniki do innych kont na Instagramie. Wykorzystanie tych elementów powoduje, że BIO jest bardziej przejrzyste, ale również spełnia dodatkowe funkcje. Prowadząc konto biznesowe dla marki, umieszczaj w BIO brandowy hashtag, który followersi będą mogli wykorzystywać w swoich zdjęciach. Dzięki temu, po bezpośrednim kliknięciu jego w biogramie, otwiera się galeria zdjęć oznaczonych brandowym hashtagiem. Jeżeli organizujesz konkurs albo  prowadzisz specjalną akcję z blogerami, to właśnie BIO jest idealnym miejscem do promocji wybranego hashtagu.

BIO marki home&you z brandowym hashtagiem #homeandyou, który wykorzystują fanki do oznaczania swoich zdjęć z produktami ze sklepu

Odnośniki do innych profili

Kolejnym elementem, który można dodać w BIO, są odnośniki do innych profili na Instagramie. Bezpośrednio po kliknięciu nazwy, użytkownik zostanie przeniesiony na dane konto. Dzięki takiemu działaniu zyskasz dodatkową szansę na darmowe pozyskanie nowych followersów. Jeżeli prowadzisz firmę lub bloga, dodaj bezpośrednio w biogramie nazwę konta na Instagramie!

BIO Anny Ratajczak- Piotrowskiej z oznaczeniem profilu marki Beeffective

Przygotuj ładne wizualnie BIO na Instagramie

Poza wartościami merytorycznymi, zadbaj również o wizualny aspekt BIO. Nikt nie lubi czytać “zbitych” bloków tekstu. Wykorzystaj mądrze dostępne emoji. Nie wybieraj przypadkowych! Pomyśl, które naprawdę pasują do Ciebie i Twojej marki. W działaniach dla marki Lactima (polska firma z branży spożywczej), wykorzystaliśmy głównie piktogramy, które kojarzą się z jedzeniem i przygotowaniem posiłków.

Pamiętaj, żeby każdą nową myśl w BIO rozpoczynać od akapitu, dzięki czemu zachowasz porządek. Rekomenduję skopiować tekst do notatnika i wkleić do biogramu. Dzięki temu finalny tekst będzie wyglądał tak, jak sobie zaplanowałeś. Warto zweryfikować BIO na swoim urządzeniu i pobrać wszystkie dostępne aktualizacje do aplikacji.

BIO marki Lactima z wykorzystaniem emoji i akapitów

Pamiętaj, że BIO to wizytówka Twojego profilu! Stwórz ciekawy opis, który zainteresuje potencjalnych followersów i wyróżni Cię spośród konkurencji. Pomyśl o tym, co publikujesz w feedzie i w InstaStories. Jakie wartości dostarczysz osobom, które postanowią Cię obserwować? Pamiętaj – masz tylko 150 znaków! Wykorzystuj hasła i emoji, które podkreślą Twoją osobowość i profil marki! Dowolnie modyfikuj swój biogram w zależności od tego, czym się aktualnie zajmujesz, np. promocją nowej kolekcji w sklepie, wypuszczeniem na rynek nowego produktu, czy współpracą z inną marką. Zajrzyj na swój profil na Instagramie i obiektywnie oceń, czy Twoje BIO zachęca do obserwowania!

Jeżeli interesuje Cię temat Instagrama, to sprawdź, jak tworzyć kreatywne InstaStories lub zobacz, jakie zalety niesie ze sobą posiadanie Konta Twórcy i wejdź na jeszcze wyższy poziom instagramowego wtajemniczenia!

#samnektar by Klaudia Chmielewska/Beeffective Team

Reklama Sekwencyjna Google Ads. Zbuduj historię wideo w YouTube.
Lejek sprzedażowy w Facebook Analytics

Related Articles