Beeffective

Jak korzystać z Dynamic Search Ads?

Rozwój technologiczny zmusił ludzi do zaufania maszynom przetwarzającym wielkie zbiory danych. Systemy reklamowe również funkcjonują z wykorzystaniem algorytmów, a użytkownicy coraz chętniej przekonują się do nich, wierząc im nawet bardziej niż ludziom.

Ale żeby tak od razu zaufać w kwestii doboru słów kluczowych, na które wyświetla się nasza strona www? Tutaj pojawia się już więcej znaków zapytania. A jednak, od dłuższego czasu w narzędziu Google Ads istnieje możliwość tworzenia dynamicznych reklam w wyszukiwarce – Dynamic Search Ads. Co to takiego, jak je stworzyć i jakich korzyści można się po nich spodziewać? Przeczytajcie dalej!

Dzięki wcześniej opublikowanym nektarom wiecie już,  jakie są korzyści z tworzenia elastycznej reklamy banerowej oraz jak poradzić sobie z dużą ilością kont w Menedżerze Google Ads. Nadszedł czas, aby powiedzieć nieco więcej o najpopularniejszej reklamie, którą udostępnia Google, czyli reklamę w searchu. Nie będzie tu jednak mowy o zwykłej reklamie…

Analizując i optymalizując reklamy w wyszukiwarce nierzadko widzimy komunikat, że reklama nie jest wyświetlana ze względu na niski wskaźnik jakości reklamy. Problematyczne staje się również ustawianie kampanii na podstawie słów kluczowych w momencie, gdy obsługujemy bardzo duży e-commerce, gdzie sprzedajemy tysiące produktów z różnych kategorii. Tutaj z pomocą przychodzi Dynamic Search Ads w Google!

Jak działa Dynamic Search Ads?

DSA najprościej można porównać do organicznego pozycjonowania strony www. System pozwala na uruchomienie kampanii bez ręcznego dodawania słów kluczowych, samodzielnie dopasowując frazy na podstawie treści zawartych w witrynie. Jak to dokładnie działa?

Algorytm skanuje stronę pod kątem jej zawartości, sprawdzając jakimi słowami jest nasycona i na jakie pytania użytkowników może odpowiedzieć. W momencie, gdy stwierdzi, że wpisane słowo w wyszukiwarce ma pokrycie ze stroną www, system Google generuje reklamę dynamiczną, dopasowując jej nagłówek i adres URL. Jeśli użytkownik wpisze dokładną nazwę produktu, system przekieruje go na stronę produktu. Jeśli fraza będzie ogólniejsza – przeniesienie nastąpi na stronę kategorii, czy na główną.

Jak utworzyć kampanię Dynamic Search Ads?

Aby utworzyć kampanię DSA, należy rozszerzyć ustawienia w panelu tworzenia standardowej reklamy w wyszukiwarce.

Tworzenie reklamy dynamicznej w wyszukiwarce

Następnie mamy trzy opcje wyboru dynamicznego celu reklamy:

  • Google może dobrać samodzielnie proponowane kategorie zgodne ze stroną www.
  • Reklamy generuje się na podstawie całej strony www.
  • Możemy wybrać konkretne strony www na podstawie adresu URL, tytułu strony, zawartości strony lub kategorii.

Dodawanie reguł kierowania reklam dynamicznych w wyszukiwarce

Tworząc reklamy dynamiczne, najczęściej korzystam z trzeciej opcji, gdzie poszczególne reguły oznaczają:

Kategoria – można wybrać kategorie na stronie, spośród których będzie następowało dobieranie odpowiednich słów.

Zawartość strony – można kierować reklamy pod kątem słów, które znajdują się na stronie. Jest to świetny sposób, aby użytkownicy trafili na produkty z promocji.

Tytuł strony – reklamy kieruje się na strony, gdzie w tytule znajdują się określone słowa, np. „płaszcze”.

URL – reklamy kieruje się na dokładną stronę www. Można zatem tworzyć reklamy na podstawie strony wyprzedażowej, reklamując ostatnie sztuki produktów objętych obniżkami.

Na etapie tworzenia reklamy tworzymy wyłącznie treść reklam, mając do dyspozycji 80 znaków. Nagłówek i adres URL wybiera się dynamicznie. Jeżeli reklamę tworzy się na podstawie całej strony, to jej treść powinna być jak najbardziej uniwersalna, jeśli natomiast na podstawie konkretnej podstrony, to dodany tekst powinien być do niej dopasowany.

Na jakie pułapki należy uważać?

Jeżeli chcemy, by algorytm dynamicznie dopasowywał reklamy na podstawie całej naszej strony internetowej, należy pamiętać o dodawaniu wykluczeń – zarówno wyszukiwanych słów, jak i zawartości witryny. Dla przykładu: promując e-commerce nie chcemy, aby reklamy tworzone były na podstawie podstrony kontaktu do obsługi klienta, czy podstrony z produktami, których zabrakło w magazynie. Należy zatem systematycznie optymalizować kampanię, nie zostawiając działań systemu samemu sobie.

Kto powinien pomyśleć o reklamie Dynamic Search Ads?

Jej wykorzystanie na pewno powinni rozważyć właściciele witryn, których mocną stroną jest content! To właśnie one mają największe szanse na dopasowanie do zapytań użytkowników. Ponadto tworząc kampanię w wyszukiwarce, bardzo łatwo pominąć niektóre słowa kluczowe. DSA pozwala lepiej zrozumieć potrzeby klientów i śledzić zapytania, na które nigdy wcześniej byśmy nie wpadli.

Podsumowanie

Dynamic Search Ads pozwala na szybsze wystartowanie z kampanią, ponieważ czas jej tworzenia jest zdecydowanie krótszy niż w przypadku kampanii tradycyjnej. Jest to idealne rozwiązanie dla stron z bogatą treścią oraz dużych e-commerców. Przede wszystkim jednak pozwala na znalezienie nowych słów kluczowych i zapytań klientów. Na początek swojej przygody z DSA rekomenduję wykorzystywać niższe budżety, aby sprawdzić, jak algorytm czyta naszą stronę i na jakie frazy się wyświetla.

#samnektar by @Anita Piasecka/Beeffective

Jak zwiększyć Social Selling Index na platformie LinkedIn?
Graficzne dylematy na LinkedIn

Related Articles