Jak zdobyć 1000 reakcji pod postem? Odpowiedź jest prosta: Real Time Marketing!
Niestety przygotowanie wystrzałowego materiału, to już nieco trudniejsze zadanie, wymagające zastosowania kilku reguł. Jak to robimy w Beeffective? Opowiem na przykładzie jednego z Klientów, dla którego przygotowaliśmy kreacje wykorzystujące popularność ostatniego sezonu serialu „Gry o Tron” i Finału Ligi Mistrzów ⚽.
Co więc powinieneś wziąć pod uwagę?
TEMAT – jak najbardziej aktualny i powszechnie kojarzony, a więc: sportowe wydarzenie, naukowe doniesienie, skandal obyczajowy, czy premiera filmu. Nie ma złych tematów, chociaż bądź ostrożny przy wyborze newsów o zabarwieniu politycznym, religijnym, czy światopoglądowym. Rozważ nie tylko skalę zaangażowania pod postem, ale również ewentualny wydźwięk interakcji na profilu.
W przypadku „Gry o Tron”, komunikat odnosił się do wybranego odcinka, którego przebieg podsumowywały dwa słowa: ogień i popiół. To stanowiło wizualny motyw postu. Ponadto wybór padł na przedostatni odcinek sezonu, który budował napięcie przed finałem.
WSPÓLNY MIANOWNIK – wybrany temat musisz połączyć ze swoją marką lub produktem. W tym przypadku, wątek zniszczenia idealnie korespondował z tematem ochrony telefonu, oferowanej przez markę MyScreenProtector.
EMOCJE – nic tak nie pomaga postowi, jak zawarty w nim przekaz emocjonalny. Najlepiej, aby był pozytywny, czemu posłużyła żartobliwa puenta wyrażona w haśle: „Chronimy telefon przed wszystkim… oprócz Drogona”.
CALL TO ACTION – w opisie warto zachęcić do wyrażenia opinii. Wśród rzeczy, które ludzie kochają w Social Media, znajduje się możliwość reagowania na zamieszczone treści.
NO LOGO – nie ulegaj pokusie wzbogacania grafiki o logotyp. Użytkownicy Social Media poszukują przede wszystkim rozrywki, inspiracji, autentyczności, a nie produktów i reklam. Jeśli pomysł trafi w ich gust, sami odnajdą źródło.
GRAFIKA – możesz ją stworzyć od podstaw lub skorzystać z materiałów fotograficznych pozyskanych z darmowych baz fotografii i zasobów Google. Jeśli chcesz z nich korzystać bezpłatnie i zgodnie z prawem, w innym nektarze opisałem jak używać zdjęć stockowych z głową.
Na profilu MyScreenProtector znajdziesz więcej przykładów Real Time Marketingu. Jak pokazał post odnoszący się do Finału Ligi Mistrzów, możliwe jest również jego planowanie. W tym przypadku wywołaliśmy zaangażowanie wśród oczekujących na finałowy mecz pytając, czy mają już ustawioną tapetę z herbem ich faworyta. Efektem było blisko 3 000 reakcji. Oczywiście i w tym przypadku konsekwentnie zostały zastosowane wymienione powyżej zasady.
Real Time Marketing to atrakcyjne narzędzie, które pomoże zaangażować fanów marki i z dużym prawdopodobieństwem zmotywuje ich do pozostawienia reakcji. Pamiętaj jednak, że sukces nadejdzie dopiero wtedy, gdy będzie sprytnie wykorzystywane.
#samnektar by Wiesław Teofilak/Beeffective Team
Akademia Sztuk Pięknych, którą ukończyłem w Gdańsku, pozwoliła mi nie tylko na wielokierunkowy rozwój umiejętności związanych z projektowaniem graficznym, tworzeniem ilustracji, liternictwem, animacją, czy fotografią, ale również na kontakt z uzdolnionymi osobami, którymi miałem przyjemność się inspirować.
Moim zadaniem w Beeffective jest tworzenie wizualnego przekazu w mediach społecznościowych, które realizuję dla klientów z różnych branż: od deweloperskiej, przez technologiczną aż po FMCG. Moja praca w agencji nie ogranicza się tylko do tworzenia materiałów graficznych. Pasjonują mnie również zabawy słowne, dekonstruowanie utartych zwrotów i składanie ich na nowo w nieoczywisty i humorystyczny sposób. Język traktuję plastycznie, by wykorzystywać go w kreatywnym copywritingu. Szczególnie jestem dumny z serii ilustracji, sentymentalnych odwołań i oryginalnych memów, które stały się viralami i osiągały wyniki rzędu 10 tysięcy reakcji.
Gdynia, w której mieszkam, pozwala mi na częsty kontakt z przyrodą i oddawanie się pasji, jaką jest tworzenie video timelaps. Swoje zainteresowanie historią łączę z artystycznym warsztatem, przenosząc jej elementy na papier i płótno.