Odkrywaj trendy na TikToku

Odkrywaj trendy na TikToku

TikTok to aktualnie najpopularniejsza platforma socialowo-contentowa, która przekroczyła już magiczny próg miliarda użytkowników na całym świecie. Jak to się stało, że uruchomioną w 2016 roku w Chinach aplikację pokochał cały świat? Odpowiedź jest dość prosta, jednak nie tak oczywista. TikTok daje swoim użytkownikom po prostu to, czego pragną i oczekują od obecnych platform – sprawia im radość i codziennie inspiruje do odkrywania nowych rzeczy.

Opowiadanie wciągających historii i sprawianie radości, to dokładnie to, co TikTok i jego użytkownicy lubią najbardziej. Połączenie tych aspektów z pełnoekranowym podglądem kreatywnych wideo, ciekawych efektów i wpadającej w ucho muzyki, daje nam gotowy przepis na wciągający content. Takie materiały angażują wszystkie zmysły tiktokowego odbiorcy i sprawiają, że chce doświadczać jeszcze więcej i jeszcze częściej!

Wszystko w teorii brzmi bardzo zachęcająco, ale Tobie pewnie zależy na konkretach i… efektach. Jak sprawić, by Twoje treści doczekały się milionowych wyświetleń i pojawiały się w upragnionej zakładce „Dla Ciebie” wszystkim użytkownikom z Twojej grupy docelowej? Wiemy przecież, że film filmowi nierówny, dlatego warto byś poznał najważniejszą tajemnicę skutecznego contentu na TikToku. UWAGA! [werble] Podążaj za trendami!  

Trendy przede wszystkim!

Jak na TikToku wyrażać siebie (lub swoją markę) w ciągający i autentyczny sposób, który zostanie doceniony przez Twoich aktualnych, jak i przyszłych odbiorców? Zawsze podchodź kreatywnie do treści, które przygotowujesz na tę platformę i staraj wykorzystywać dokładnie te elementy, które cieszą się aktualnie największą popularnością.

To właśnie podążanie za bieżącymi tiktokowymi trendami jest kluczowe w efektywnych działaniach na tej platformie. Jeśli chcesz, by Twoje filmy odniosły sukces – śmiało wykorzystuj je w swoich kreacjach! No dobra, ale czy to nie jest kopiowanie? Skoro widzę film, który polubiło milion osób, to mogę zrobić coś podobnego? Oczywiście, że TAK!

TikTok jest jedną z niewielu platform, która wręcz zachęca swoich użytkowników do inspirowania się twórczością innych w KREATYWNY i pomysłowy sposób.

Inspiracja popularnymi wideo_trendy na TikToku
Przykład inspirowania się popularnymi wideo

Powyżej mamy na to idealny przykład. Zaledwie 5-sekundowy film z miauczącym kotem doczekał się już setek filmów inspirowanych jego oryginalną wersją. Wszystkie treści z jego udziałem (wykorzystanie duetu, dźwięku) wygenerowały łącznie ponad 2 miliony wyświetleń!

Algorytm TikToka uwielbia kreatywne wykorzystywanie twórczości innych, a nawet nagradza wszystkich tych, którzy używają aktualnie najpopularniejszych efektów, muzyki czy popularnych hashtagów.

Dzięki wykorzystywaniu ich w swoich filmach masz szanse na większe zaangażowanie i zasięgi, szczególnie wśród użytkowników, którzy już zareagowali na konkretny trend. Dodatkowo im szybciej wdrożysz nowe, popularne elementy w swoje treści, większa szansa, że znajdziesz się w zakładce Odkryj lub Dla Ciebie i osiągniesz sporą ilość wyświetleń!

Wiemy już, że podążanie za trendami może pomóc Twoim treściom wybić się spośród tysięcy filmów, które użytkownicy widzą każdego dnia. To przecież kluczowy element, który sprawia, że komunikacja na TikToku jest tak ekscytująca i zarazem wciągająca!
Chcesz dobrych wyników – podążaj za trendami tylko… gdzie ich szukać?

Trendy na TikToku – gdzie ich szukać?

Jest parę miejsc w samej aplikacji, gdzie możesz znaleźć interesujące Cię trendy na TikToku, dzięki którym zmaksymalizujesz szansę na lepszą widoczność swoich filmów.

Odkrywaj

Wykorzystywanie najpopularniejszych tiktokowych trendów (efektów, muzyki, dźwięków czy hashtagów) oraz historii, które inni użytkownicy budują na ich podstawie, pozwoli Ci zwiększyć zasięgi Twoich filmów. Wszystkie królujące trendy na TikToku znajdziesz w zakładce Odkryj lub już bezpośrednio przy tworzeniu filmów (Dodaj nowy film – Efekty – Trendy).

To najlepsze darmowe narzędzia, które zostało zaprojektowane w taki sposób, byś szybciej mógł poznać aktualne trendy na TikToku i tym samym mógł szybciej je wdrożyć w swoje kreacje. Dzięki niej nie przegapisz efektów, hashtagów oraz muzyki, która aktualnie króluje na platformie. Wybierając dany trend, możesz również zajrzeć do innych twórców i zainspirować się ich interpretacją. Oczywiście w kreatywny i dopasowany do Twojego profilu sposób.

Przykłady odkrywania i inspirowania się nowymi trendami na TikToku
Przykłady odkrywania i inspirowania się nowymi trendami na TikToku

Hashtagi

Tagowanie swoich filmów jest kluczowym rozwiązaniem, jeśli chcesz, by Twój film znalazł się w konkretnej kategorii i mógł zostać odkryty przez innych użytkowników, którzy również interesują się treściami spod tego hashtagu. Sam TikTok w zakładce Odkryj daje Ci jak na tacy najpopularniejsze z nich. Jeśli żadna propozycja nie pasuje do Twojego profilu – poszperaj w hashtagach, które ściśle są związane z Twoimi zainteresowaniami. Podobnie, jak w przypadku Instagrama, hashtagi kategoryzują wszystkie treści, dzięki czemu w jednym miejscu, znajdziesz wszystkie filmy, które mogą Cię zainteresować i oczywiście… zainspirować.

Przykład korzystania z najpopularniejszych hashtagów
Przykład korzystania z najpopularniejszych hashtagów

Duety

Duety są jedną z najpopularniejszych form tworzenia treści na TikToku. Możliwość przygotowania filmów z innymi użytkownikami to nie tylko duży fan opierający się na samej interakcji z innymi użytkownikami, ale i kolejna okazja do podkręcenia swoich wyświetleń! Szczególnie jeśli stworzysz interesujący duet z kreacją, która jest aktualnie bardzo popularna wśród użytkowników.

Przykład tworzenia DUETÓW z innym użytkownikami_trendy na TikToku
Przykład tworzenia DUETÓW z innym użytkownikami

Wykonywania duetów świetnie sprawdzi się przy wykorzystywaniu najpopularniejszych filmów na TikToku oraz do wchodzenia w dyskusję/relację z innymi użytkownikami. Zaczepiaj innych twórców, baw się, prowokuj!  

Uwaga! Nie wszystkie konta udostępniają możliwość wykonywania duetu ze swoimi filmami.

Influencerzy

Twórcy internetowi już jakiś czas temu odkryli ogromny potencjał, jaki drzemie na TikToku. Nic w tym dziwnego. Aplikacja daje duże możliwości dotarcia do zupełnie nowych użytkowników oraz generuje ogromne ilości wyświetleń. Wielu influencerów przeniosło już swoje główne działania właśnie na TikToka, ograniczając tym samym komunikację w innych kanałach.

Jeśli Twoja marka aktualnie współpracuje, np. z instagramowymi twórcami, warto zapytać, czy nie chcą rozszerzyć zakresu bieżącej współpracy o dodatkowe medium.

Popkultura

To nie nowość, że to, co dzieje się w szeroko rozumianej popkulturze, ma swoje odzwierciedlenie również w social media. Szczególnie jeśli mówimy o serialu, który zawładną całym światem w bardzo krótkim czasie i stał się prawdziwym hitem w najpopularniejszym serwisie streamingowy.

Content nawiązujący do serialu SQUIDE GAME wciąż cieszy się ogromną popularnością na tej platformie. Hashtagi i dźwięki doczekały się już miliardów wyświetleń. Co ciekawe, większą liczbą wyświetleń cieszy się tag z… błędnym zapisem nazwy netflixowego serialu.  

Przykład inspirowania się aktualna kulturą popularną_trendy na TikToku
Przykład inspirowania się aktualną kulturą popularną

Najlepsze miejsce do odkrywania

Czujesz niedosyt? Jest jedno bardzo ważne miejsce, gdzie z pewnością znajdziesz najnowsze trendy na TikToku, które aktualnie królują! To zakładka „Dla Ciebie”. Najwięcej najnowszych trendów zarówno w postaci muzyki, efektów czy samym historii znajdziesz właśnie tam przy codziennym przeglądaniu titktokowych kreacji. Zasady są dwie. Im częściej dany element wyświetla Ci się podczas rutynowego przeglądania aplikacji, tym większe prawdopodobieństwo, że to najnowszy trend. Druga zasada to sprawdzenie ostatnio opublikowanych filmów, które wykorzystują ten element. Jeśli widzisz, że filmy z jego udziałem są w ostatnim czasie często publikowane… Viola! Prawdopodobnie samodzielnie odnalazłeś nowy trend! Teraz czas na trochę kreatywności, podczas której musisz się zastanowić, jak i czy w ogóle możesz wykorzystać dany trend na swoim profilu. 

Poświecenie czasu na prześledzenia swojej konkurencji, która z dużym prawdopodobieństwem dociera do Twojej potencjalnej grupy odbiorców również powinno przynieść Ci parę ciekawych pomysłów i zainspirować Cię do działania.

Podsumowując. Jak najszybciej zyskać dużą ilość nowych odbiorców i miliony wyświetleń na TikToku? Musisz przede wszystkim pokochać TikToka, codziennie przeglądać filmy, które publikują inni, wiedzieć gdzie szukać nowych trendów i… inspirować się każdego dnia!  

#samnektar by Magdalena Firfa/Beeffective

Szukasz wsparcia w efektywnych działaniach w digitalu, które pozwolą rozwinąć Twój biznes?



+ ostatnie wpisy

Jestem absolwentką psychologii na Uniwersytecie Gdańskim. Jeszcze w trakcie studiów postanowiłam związać swoją przyszłość z marketingiem, a dokładniej – z mediami społecznościowymi. Pracowałam w agencjach marketingowych, w których zajmowałam się komunikacją, kompleksowym przygotowaniem materiałów marketingowych i organizacją wydarzeń. Realizowałam kampanie medialne dla wielu branż.

W Beeffective dbam o komunikację marek w mediach społecznościowych. Pod moimi skrzydłami znajdują się firmy z obszaru nieruchomości, technologii i FMCG. Odpowiadam również za całościową komunikację naszej agencji. Byłam odpowiedzialna za efektywne wykorzystanie przestrzeni social media do promowania pierwszej gdyńskiej inwestycji typu food hall. Wiele radości sprawia mi kreatywna narracja, którą realizujemy dla jednej z firm technologicznych. Fascynuje mnie tworzenie społeczności wokół marek i budowanie ich atrakcyjnego wizerunku za pośrednictwem skutecznego przekazu.

Lubię, jak wokół dużo się dzieje, dlatego chętnie angażuję się w projekty realizowane dla naszego teamu. Mogę więc śmiało powiedzieć, że obok oficjalnego stanowiska Specjalisty ds. Social Media, jestem również samozwańczym Event Managerem. Prywatnie jestem miłośniczką dobrego jedzenia i fanką spacerów po lesie z kochaną rottweilerką o imieniu Miya.

Polecane Wpisy