Poznaj nowe trendy w relacjach na Facebooku

Relacje na Facebooku to bardzo popularny sposób pokazywania efemerycznych treści, zyskujący coraz szersze grono zwolenników komunikacji w social media.

Udostępnianie relacji z Instagrama bezpośrednio na profile Facebooka jest już możliwe od dłuższego czasu. Natomiast wciąż rosnący potencjał tego typu publikacji spowodował, że Facebook wprowadził wiele dodatkowych opcji, dzięki którym można urozmaicać tego typu komunikaty.

Na jakie nowości przede wszystkim warto zwrócić uwagę?

Boomerangi – po ich utworzeniu możemy dodać nakładkę oraz dodatkowy efekt.

Ankiety – macie pytanie do swoich znajomych, czy fanów marki? Zadajcie je za pośrednictwem relacji.

Selfie – nowe filtry i maski, które zapewne znajdą szersze zastosowanie w komunikacji prywatnej.

Zdjęcia – po wyborze zdjęcia lub video do relacji, mamy możliwość dodania dodatkowej fotografii.

Tekst – oprócz wyboru zdjęcia lub filmu, możemy sami tworzyć swoją relację. Dodajcie tekst przygotowany na bazie jednej z wielu czcionek i konkretnej kolorystyki tła.

Live – możecie rozpocząć transmisję na żywo bezpośrednio w relacji. Dodajcie do niej odpowiedni tekst, lokalizację, nastrój i oznaczać wybrane przez siebie osoby.

💡 Opcje tekstowe i live można na razie wykorzystywać tylko na profilach prywatnych. 

Co jeszcze oprócz dostępnych już wcześniej lokalizacji, godziny i temperatury możemy oznaczać w relacjach?

🐝 Wydarzenie – w którym bierzemy lub zamierzamy wziąć udział. Ewentualnie takie, które realizujemy dla naszej marki. Z poziomu relacji można również zobaczyć, kto jest zainteresowany wydarzeniem, czy weźmie w nim udział.

🐝 Zbiórki pieniędzy – zachęcające innych do wspólnego wsparcia konkretnej inicjatywy.

🐝 Osoby/profile marek – które, oprócz samych relacji, pokażą się również w powiadomieniach osób, które zostały oznaczone, jak i wyświetlą się im w Messengerze. Osoby te mogą z kolei udostępnić materiał w swoich relacjach.

🐝 Uczucia/nastroje – wskazujące na emocje, które nam towarzyszą.

🐝 CTA – w przypadku relacji realizowanych na profilach firmowych, można dodać odpowiedni przycisk. Najpopularniejsze CTA to: dowiedz się więcej, kup teraz, zadzwoń, pokaż ofertę pracy itd.

💡 Najważniejszą, z biznesowego punktu widzenia, nowość zostawiłam „na deser”.

Aktualnie można już promować relację na Facebooku! 

Mechanizm jest niemal identyczny, jak ten z Instagrama. Jeśli jeszcze nie 🍯pozyskaliście nowych obserwujących za pomocą kampanii na InstaStories 🍯, to warto zapoznać się z tekstem, który jakiś czas temu opisała Klaudia Chmielewska.

W relacji na Facebooku, po wybraniu grupy odbiorów, lokalizacji oraz wieku, ustalamy łączny budżet oraz okres trwania promocji, w czasie którego treść będzie widoczna.

Czy relacje na Facebooku będą tak samo popularne jak InstaStories?

Z pewnością jest to aktualnie jeden z najbardziej popularnych sposobów komunikacji w social media, także odpowiedź wydaje się oczywista.

#samnektar by @Magdalena Firfa/ Beeffective

+ ostatnie wpisy

Jestem absolwentką psychologii na Uniwersytecie Gdańskim. Jeszcze w trakcie studiów postanowiłam związać swoją przyszłość z marketingiem, a dokładniej – z mediami społecznościowymi. Pracowałam w agencjach marketingowych, w których zajmowałam się komunikacją, kompleksowym przygotowaniem materiałów marketingowych i organizacją wydarzeń. Realizowałam kampanie medialne dla wielu branż.

W Beeffective dbam o komunikację marek w mediach społecznościowych. Pod moimi skrzydłami znajdują się firmy z obszaru nieruchomości, technologii i FMCG. Odpowiadam również za całościową komunikację naszej agencji. Byłam odpowiedzialna za efektywne wykorzystanie przestrzeni social media do promowania pierwszej gdyńskiej inwestycji typu food hall. Wiele radości sprawia mi kreatywna narracja, którą realizujemy dla jednej z firm technologicznych. Fascynuje mnie tworzenie społeczności wokół marek i budowanie ich atrakcyjnego wizerunku za pośrednictwem skutecznego przekazu.

Lubię, jak wokół dużo się dzieje, dlatego chętnie angażuję się w projekty realizowane dla naszego teamu. Mogę więc śmiało powiedzieć, że obok oficjalnego stanowiska Specjalisty ds. Social Media, jestem również samozwańczym Event Managerem. Prywatnie jestem miłośniczką dobrego jedzenia i fanką spacerów po lesie z kochaną rottweilerką o imieniu Miya.

Polecane Wpisy