Pozyskuj followersów poprzez InstaStories

Jak zaangażować pracowników na LinkedIn? Klaudia Chmielewska SamNektar Beeffective

Dla osób, które prowadzą komunikację na Instagramie, przygotowałam krótki poradnik dotyczący działań płatnych w InstaStories, których celem jest pozyskanie nowych followersów.

W poprzednich wydaniach cyklu #samnektar skupiłam się na aktywnościach, jakie można podejmować w InstaStories. Pisałam także o kampaniach płatnych, które można prowadzić przez Menedżera Reklam.

Poniżej opisuję, jak zrealizować kampanię, wykorzystując aplikację Instagram, do której musi być podpięte odpowiednie Konto Reklamowe.

Realizacja kampanii

Wybierz kreację w InstaStories (zgodnie z obowiązującymi trendami najlepiej przygotować format video).
Ważne, aby nie dodawać do materiału, który chcesz promować, gifów, odliczania czy zbyt dużej ilości efektów specjalnych. Ponadto promowane video lub zdjęcia muszą być „świeże”, nie można promować materiałów, które zostały utworzone w przeszłości.

Kliknij Promuj, a następnie wybierz miejsce docelowe, w które chcesz przekierować użytkownika. W przypadku celu nastawionego na pozyskiwanie followersów będzie to ,,Twój profil’’.

Określ grupę docelową – na Instagramie są ograniczone możliwości targetowania, ale możesz zawęzić odbiorców, np. o zainteresowania, płeć, wiek czy lokalizację.

Ustalenie budżetu i czasu trwania – na tym etapie możesz określić, ile chcesz wydać i w jakim odcinku czasowym. Instagram podpowie Ci szacowany zasięg.

Przed zatwierdzeniem promocji zobacz podgląd promowanego posta i przeanalizuj, czy dobrze się wyświetla (kolory, napisy, widoczne CTA ,,Odwiedź profil na Instagramie’’).

Analiza działań – po zakończeniu kampanii dokładnie przeanalizuj wyniki. W Statystykach dostępna jest liczba pozyskanych nowych followersów, liczba wyświetleń promocji, interakcji czy dane demograficzne.

W okresie świątecznym dla marki home&you, poza działaniami organicznymi, prowadziłam także kampanie na pozyskiwanie nowych followersów.
Poniżej kilka wniosków:

Udało mi się pozyskać 34 320 nowych followersów, z czego około 10% pochodzi bezpośrednio z kampanii Instagram Ads.
Największą wartością na Instagramie jest budowanie zaangażowanej społeczności. Duże znaczenie ma organiczna praca (mikronarracje, udostępnianie Relacji na profilu marki, odpowiadanie na wiadomości wewnętrzne) oraz oczywiście działania płatne, które stanowią ważny filar strategii.
Organiczny zasięg postów na InstaStories wynosi średnio 20 000, przy promowaniu postów zasięg wzrasta do ok. 140 000.
Analizując budżet i efekty, średni koszt pozyskania followersa dzięki tej metodzie to ok. 1.20 – 1.80 zł / 1 followersa.

Obserwuj działania na Instagramie dla marki home&you.

#samnektar by Klaudia Chmielewska/ Beeffective Team

+ ostatnie wpisy

Od zawsze kochałam podróże, dlatego swoją pierwszą pracę, jeszcze w trakcie studiów na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa, rozpoczęłam w biurze podróży. Pasja do wyjazdów została, natomiast swoje kroki zawodowe skierowałam w stronę branży IT, gdzie przez 5 lat pracowałam w dziale marketingu, promując nowe produkty i realizując działania sprzedażowe. Edukację uzupełniłam o studia podyplomowe na kierunku zamówienia publiczne.

Doświadczenie w branży IT oraz zamiłowanie do mediów społecznościowych przywiodło mnie do Beeffective, gdzie aktualnie, jako Head of Social Media, koordynuję pracę kilkuosobowego zespołu dbającego o komunikację marek z wielu branż, które jako agencja mamy przyjemność obsługiwać. Cały czas rozwijam swoje kompetencje, uczestnicząc w profesjonalnych szkoleniach z digitalu oraz w konferencjach branżowych. Zdobytą wiedzą dzielę się z innymi podczas warsztatów budowania marki, które prowadzę dla klientów Beeffective, jak również na zajęciach z mediów elektronicznych w marketingu na Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni.

Oprócz dbania o najwyższą jakość pracy działu i efektywną realizację celów jestem dumna z przygotowania kilkudziesięciu strategii obecności marek w obszarze mediów społecznościowych, bo wierzę, że zanim zacznie się działać, trzeba mieć na to dobry plan. Moje zamiłowanie do podróży łączę z eksplorowaniem świata gastro – tego mniejszego – trójmiejskiego i tego większego, kiedy wyjeżdżam gdzieś dalej.

Polecane Wpisy