W tekście chciałabym się skupić na narzędziu, które mierzy skuteczność i efektywność naszych osobistych działań, czyli Social Selling Index (SSI) w LinkedIn.
Serwis LinkedIn to idealne narzędzie do pozyskiwania leadów sprzedażowych w segmencie B2B. Aby podkreślić wartość korzystania z tej platformy, stworzono wskaźnik, który naprowadza nas do efektywnych działań. Zbadano kilkaset aktywnych „salesperson”, a na podstawie ich aktywności wyodrębniono cztery filary, które wpłynęły na skuteczność sprzedażową.
Na Social Selling Index składa się:
Marka Osobista
Jest to filar, który mierzy stopień wypełnienia profilu: od zdjęcia profilowego po doświadczenie i umiejętności. Zadbaj, by na Twoim profilu znalazły się również rekomendacje. Jeśli nie masz możliwości ich uzyskania, możesz spróbować samodzielnie wystawić je komuś z Twojej sieci znajomych.
Szukanie odpowiednich kontaktów
Pod tym punktem kryje się nie tylko umiejętność wyszukiwania i dodawania nowych kontaktów. LinkedIn sprawdza także ich jakość. Ważne, żebyś wiedział, jakiego typu kontaktów szukasz.
LinkedIn pozwala Ci na bardzo precyzyjne wyszukiwanie, np. po stanowiskach. Przemyśl dokładnie, na jakich kontaktach Ci zależy z biznesowego punktu widzenia i konsekwentnie dąż do ich pozyskiwania.
Zaangażowanie w serwisie LinkedIn
Jest to licznik, który sprawdza Twoją aktywność. Naturalną koleją rzeczy jest, że LinkedIn chce Cię nakłonić do jak największego zaangażowania. Na ten filar składa się aktywność własna (czyt. publikowanie autorskich treści) oraz zaangażowanie w tematy innych członków LinkedIna (komentowanie publikacji, aktywność w grupach tematycznych, polecanie czyichś postów).
Budowanie relacji
Raz jeszcze: wielkość sieci kontaktów jest bardzo ważna, natomiast tak samo ważna jest jej jakość oraz umiejętność rozbudowywania danej relacji z biznesowego punktu widzenia. Aktywność w postaci komentowania czy innego udzielania się pod publikacjami po prostu się opłaca.
Czy warto analizować Social Selling Index?
Jak najbardziej TAK! SSI to drogowskaz, czy idziesz w dobrą stronę, aby budować kontakty i sprzedaż w swojej branży. Dodatkowo, to także motywator, dzięki któremu widzisz progres w działaniach.
Korzystaj też z innych możliwości, jakie daje Ci LinkedIn!
A Ty, czy znasz swój Social Selling Index? Sprawdź go tu:
https://www.linkedin.com/sales/ssi
Od kilkunastu lat pasjonuję się digital marketingiem. W branży interaktywnej swoje działania skupiam przede wszystkim na mediach społecznościowych. Kierowałam zespołem odpowiedzialnym za e-marketing oraz kreowałam działania digitalowe dla branży finansowej, wdrażając strategię obecności w nowych mediach jednego z banków.
Od ponad 5 lat zarządzam Beeffective – Performance Marketing & Social Media Agency, gdzie wraz z kilkunastoosobową grupą specjalistów, wspieram rozwój marek w zakresie efektywnego wykorzystania marketingu internetowego. Jestem dumna z tego, że w agencji udało nam się zgromadzić najlepszych ekspertów z zakresu performance marketingu, social media oraz tworzenia treści do digitalu. W portfolio naszej agencji znajdują się znane firmy z branży homedecor, deweloperskiej, motoryzacyjnej, modowej, rozrywkowej, kosmetycznej, usługowej, technologicznej, czy FMCG. Lubimy wyzwania i stawiamy sobie ambitne cele! Zdobyte doświadczenie wykorzystuję do tego, by realizowane projekty miały realny wpływ na biznes naszych Klientów.
Dodatkowo swoją wiedzą z przyjemnością dzielę się na wielu wydarzeniach branżowych takich jak: Social Media Week Warsaw, Social Media Show, Social Media Czwartek, Geek Girls Carrots, Crash Mondays, 3camp, czy Konferencja Fasttony.es.