Twoje własne filtry na Instagramie

Filtry na Instagramie

Filtry oparte na rozszerzonej rzeczywistości to połączenie dwóch światów: onlinowego i offlinowego. Rozwiązanie to już od dłuższego czasu jest bardzo chętnie używane przez użytkowników social media na całym świecie. Pamiętasz  Pokémon Go? Gra ma już ponad 4 lata i do tej pory jest jedną z najpopularniejszych zabaw miejskich z wykorzystaniem technologii augmented reality. Kojarzysz filtry ze słodkimi psimi uszami, tatuażami czy różnymi quizami, których używa już wielu użytkowników Instagrama? To właśnie jedna z najprostszych form wykorzystania technologii opartej na rozszerzonej rzeczywistości!

Już za chwilę swoją rocznicę będzie obchodził artykuł #samnektar – „Jakie trendy w social media czekają nas w 2020 roku”. Zwróciłam w nim uwagę, że przyszłością reklam, jak i rozrywek w social media, będzie inwestycja oraz wzrost zainteresowania nowymi technologiami. Miałam tutaj na myśli m.in. filtry z użyciem technologii AR, które wykorzystuje już wiele brandów. Wzrost ten jest cały czas zauważalny, o czym świadczy wiele tysięcy dostępnych filtrów w obrębie samej aplikacji Instagram, które możemy wykorzystać za pomocą Instagram Stories.

Filtry AR na Instagramie
Filtry AR na Instagramie

Po co nam filtry na Instagramie?

Filtry na Instagramie sprawiają, że Twoje historie są bardziej interesujące dla obserwujących Cię użytkowników. Przyciągają uwagę, zwiększają zaangażowanie i powodują wzrost świadomości marki w kreatywny sposób. Jest to kolejna doskonała forma na interaktywną, digitalową rozrywkę, dzięki której dotrzesz do jeszcze szerszego grona odbiorców. Skupiając się na Instagramie, filtry te dostępne są na indywidualnych kontach marek lub twórców. Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie filtry stworzone przez użytkowników Instagrama z podziałem na poszczególne kategorie, to tę możliwość znajdziesz w lupce, w ostatnim zaproponowanym filtrze na InstaStories. Znajduje się tam wiele gotowych filtrów, które w każdym momencie możesz wypróbować, zapisać lub zaczerpnąć inspiracji do stworzenia własnego!

Wybór filtrów i galeria efektów_Filtry na Instagramie
Wybór filtrów i galeria efektów

Stwórz własne filtry na Instagramie

Jeszcze jakiś czas temu to platformy społecznościowe decydowały o tym, z jakich filtrów mogą korzystać ich użytkownicy. Te czasy już dawno minęły! Teraz każdy twórca, jak i marka posiadająca konto na Instagramie, może stworzyć swój indywidualnie przygotowany filtr, dzięki któremu ma szansę jeszcze bardziej zaangażować społeczność wokół swojego produktu lub usługi. Przy bardziej zaawansowanych technologiach, wykorzystywanie filtrów opierających się na technologii rozszerzonej rzeczywistości, może przyczynić się również do wzrostu wyników sprzedażowych, np. wgrywając efekt 3D swojego produktu, który użytkownicy będą mogli przetestować na sobie bez wychodzenia z domu. W dzisiejszych czasach, kiedy sprzedaż produktów online rośnie, taka forma sprawdzenia i testowania produktów wydaje się świetnym rozwiązaniem dla wielu marek!

Stworzenie własnych filtrów na Instagramie, które sprawią, że relacje będą jeszcze bardziej wciągające, a Twoi użytkownicy zaangażują się we wspólną rozrywkę, wbrew pozorom nie jest takie trudne. Na pewno nie potrzebujesz do tego całego działu IT. Zdolny grafik poradzi sobie z tym wyśmienicie! Dodatkowo potrzebujesz paru kreatywnych i dobrych pomysłów na wyróżnienie Twojej marki. Jak się do tego zabrać? Z pomocą przychodzi program Spark AR Studio.

Wygląd narzędzia Spark AR Studio

Czym jest Spark AR Studio i jak go używać?

Jest to zupełnie darmowe, zaawansowane narzędzie do tworzenia filtrów dla Facebooka oraz Instagrama bez konieczności użycia jakiegokolwiek kodu. Do przygotowania swojego filtra na Instagramie możesz wykorzystać gotowy szablon z obszernej biblioteki efektów lub skorzystać z zaawansowanych funkcji i przygotować zupełnie nowy efekt z poziomu narzędzia. Po instalacji programu przede wszystkim zapoznaj się z interfejsem Spark AR Studio i jego samouczkiem. Przez cały proces tworzenia swojego filtra będziesz mieć bieżący podgląd. W każdej chwili możesz go wrzucić w stymulację i zobaczyć, jaki efekt udało Ci się osiągnąć. Dodatkowo możesz skorzystać z bogatego zasobu bezpłatnej biblioteki efektów 3D lub zaimportować własne. Dotyczy to również korzystania z plików audio, tekstur i innych dodatkowych materiałów dostępnych w Spark AR Studio.

UWAGA! Jeśli chcesz szybko dodać filtr na Instagramie, najlepiej gdy przygotujesz gotowy projekt w osobnym narzędziu i wgrasz go do Spark AR Studio.  Dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu, które musiałbyś przeznaczyć na naukę nowego narzędzia.

Proces projektowania_filtry na Instagramie
Spark AR Studio_proces projektowania

Gdy Twój filtr będzie już gotowy, możesz przetestować go i zobaczyć jak działa na wybranej przez Ciebie platformie. Po testach nie pozostaje nic innego jak opublikować go i sprawić, by inni użytkownicy zaczęli z niego korzystać!

Wgranie filtru w Spark AR Studio
Wgranie filtru w Spark AR Studio

Przy publikacji gotowego filtra pamiętaj również o tych paru elementach:

Nazwa – będzie widoczna obok efektu. Nie można dodać takiej samej nazwy jak Twój profil na Instagramie.

Kategorie – 3 kategorie, dzięki którym użytkownicy będą mogli łatwiej znaleźć Twój efekt pośród tysiąca innych. Możesz wybierać spośród takich kategorii jak: Świat AR, Gry, Selfie, Miłość, Wydarzenia, Nastroje, Fani i wiele innych!

Słowa kluczowe (opcjonalnie) – możesz wykorzystać aż 20 słów kluczowych, które będą jeszcze dokładniej opisywać Twój efekt – przemyśl je dokładnie! 😉

Filmy demonstracyjne – Po wgraniu filtra masz możliwość przetestowanie swojego efektu już w aplikacji Instagrama. Zostaniesz poinformowany o tym, że filtr został przetestowany. Sprawdź swój efekt i następnie zapisz jako krótkie wideo lub zdjęcie. Po publikacji efektu na profilu to właśnie to wykonane zdjęcie lub film będzie widoczne na profilu głównym.

Instrukcje dla weryfikatora – dokładniejsze instrukcje sprawdzą się przy bardziej skomplikowanych efektach. Opisz w tym miejscu, co dokładnie trzeba wykonać i jak postępować, by efekt zadziałał w 100%.

Publikowanie efektu_Spark AR Studio_Filtry na Instagramie
Publikowanie efektu w Spark AR Studio i dodatkowe kategorie do uzupełnienia przy publikacji filtra

Co jeszcze? Bądź cierpliwy – sprawdzenie Twojego filtra pod kątem wytycznych Spark AR Studio może potrwać nawet do 10 dni. Jednak w większości przypadków, przy publikacji prostych kreacji, zatwierdzenie filtra można uzyskać w ciągu paru godzin. Po tym czasie będzie już widoczny na Twoim profilu na Instagramie!

Przygotuj swój własny niepowtarzalny filtr!

Masz już pomysł na filtr, który wyróżni Twoją markę na tle konkurencji, a przy okazji sprawi, że inny użytkownicy chętnie go wypróbują? Jeśli tak to… do dzieła! Znasz już darmowe narzędzie, by szybko, efektywnie i efektownie go przygotować.

W Beeffective również stworzyliśmy swój własny filtr na Instagramie, który możesz zobaczyć, przechodząc na nasz profil – https://www.instagram.com/beeffectivepl/ – wypróbuj go i daj nam znać, co o nim myślisz!

Filtry na Instargramie_Beeffective
Filtr Beeffective na Instagramie

Jest jeszcze parę sposobów, dzięki którym Twój profil na Instagramie wzleci na zdecydowanie wyższy poziom! Koniecznie zajrzyj do naszych innych artykułów i razem z nami spijaj #samnektar z efektywnych działań na Instagramie!

#samnektar by Magdalena Firfa/Beeffective

+ ostatnie wpisy

Jestem absolwentką psychologii na Uniwersytecie Gdańskim. Jeszcze w trakcie studiów postanowiłam związać swoją przyszłość z marketingiem, a dokładniej – z mediami społecznościowymi. Pracowałam w agencjach marketingowych, w których zajmowałam się komunikacją, kompleksowym przygotowaniem materiałów marketingowych i organizacją wydarzeń. Realizowałam kampanie medialne dla wielu branż.

W Beeffective dbam o komunikację marek w mediach społecznościowych. Pod moimi skrzydłami znajdują się firmy z obszaru nieruchomości, technologii i FMCG. Odpowiadam również za całościową komunikację naszej agencji. Byłam odpowiedzialna za efektywne wykorzystanie przestrzeni social media do promowania pierwszej gdyńskiej inwestycji typu food hall. Wiele radości sprawia mi kreatywna narracja, którą realizujemy dla jednej z firm technologicznych. Fascynuje mnie tworzenie społeczności wokół marek i budowanie ich atrakcyjnego wizerunku za pośrednictwem skutecznego przekazu.

Lubię, jak wokół dużo się dzieje, dlatego chętnie angażuję się w projekty realizowane dla naszego teamu. Mogę więc śmiało powiedzieć, że obok oficjalnego stanowiska Specjalisty ds. Social Media, jestem również samozwańczym Event Managerem. Prywatnie jestem miłośniczką dobrego jedzenia i fanką spacerów po lesie z kochaną rottweilerką o imieniu Miya.

Polecane Wpisy