Kampania na TikToku krok po kroku

TikTok jest aktualnie najprężniej rozwijającym się medium społecznościowym i każda marka powinna rozważyć start działań w tym kanale. Promują się tutaj nie tylko marki modowe czy lifestylowe, ale również te z sektora technologicznego i IT. Odbiorcy TikToka są bardzo otwarci na poznawanie nowych brandów oraz dokonywanie zakupów.

Ostatnio pisałam o tym, jakie reklamy możemy zamieszczać na TikToku, a dzisiaj pokażę Wam, jak krok po kroku korzystać z panelu i uruchomić działania promocyjne. Zobacz, o czym należy pamiętać, żeby Twoja pierwsza kampania na TikToku wystartowała z sukcesem!

Zaczynamy od celu

Wszyscy ci, którzy znają narzędzie Facebook Ads, nie powinni mieć większego problemu z oswojeniem się z panelem TikTok Ads. Są one do siebie niezwykle podobne.

Na początku musimy wybrać cel reklamowy, zgodny z etapem naszego lejka sprzedażowego. Do wyboru mamy:

  • budowanie świadomości,
  • zainteresowanie,
  • konwersję.
Cele reklamowe w panelu TikTok Ads_Kampania na TikToku
Cele reklamowe w panelu TikTok Ads

Cel – dotarcie do najszerszego grona odbiorców

Aby dotrzeć do jak najszerszego grona osób w ramach naszego targetu, powinniśmy wybrać cel Reach. Nadrzędnym KPI w tego rodzaju kampanii jest liczba wyświetleń reklamy oraz osób, do których trafiliśmy z przekazem. Reklama tego typu nie posiada przycisku Call to Action.

Cel – przejścia na stronę

W celu wygenerowania jak największej liczby przejść na stronę powinniśmy wybrać cel Traffic. W tym przypadku warto zwrócić szczególną uwagę na ilość kliknięć w CTA, zachęcający do odwiedzenia witryny oraz liczbę sesji. Warto również optymalizować koszt CPC.

Cel – pobranie aplikacji

Na TikToku możemy również trafiać do osób, które z największym prawdopodobieństwem zainstalują naszą aplikację. Wybieramy wówczas cel App Install.

Cel – wyświetlenia video

Jeżeli w swoich zasobach mamy materiał video warto wybrać cel Video Views. Naszym KPI będzie w takim przypadku liczba wyświetleń video. Należy pamiętać, że video możemy stworzyć dzięki natywnym narzędziom TikToka.

Cel – pozyskanie formularza kontaktowego

Możemy również zachęcać odbiorców do pozostawienia swoich danych kontaktowych, wyświetlając im reklamę leadową. Głównym KPI będzie tutaj liczba i koszt pozyskania formularza kontaktowego.

Cel – liczba konwersji

Na dole naszego lejka możemy ustawić reklamę, której celem jest uzyskanie jak największej liczby konwersji. Niezbędne będzie tutaj zainstalowanie pixela remarketingowego na stronie www oraz zdefiniowanie zdarzeń na stronie. Możliwe jest również skorzystanie z reklam produktowych na podstawie feeda produktowego. Jest to najnowszy cel reklamowy TikToka. Podobnie, jak w przypadku innych mediów, kampanię nastawioną na konwersję warto wykorzystywać w momencie zebrania odpowiedniego wolumenu ruchu oraz konwersji na stronie. Warto przygotować naszych odbiorców do działań prosprzedażowych. Pamiętajmy, że jeśli są to nasze początki reklamowania się na tej platformie, to mamy szansę dotarcia do zupełnie nowego grona osób, a więc ścieżkę naszego klienta powinniśmy rozpocząć od zbudowania świadomości naszej marki, a dopiero po jakimś czasie przystąpić do działań nakłaniających do zakupu.

Chcesz przeprowadzić kampanię na TikToku?

Kolejną nowością w panelu TikToka jest możliwość tworzenia testów A/B. Jak widać, platforma prężnie się rozwija i mocno stawia na rozszerzenie swoich funkcjonalności, które łudząco przypominają nam te, które znamy z innych narzędzi.

Zestawy reklam krok po kroku

Po wybraniu celu reklamowego możemy przystąpić do dalszych kroków – wybrania strony docelowej, umiejscowień czy grup odbiorców.

Kampania na TikToku może być pokierowana na stronę www lub do aplikacji. Następnie możemy zdecydować czy chcemy, aby nasza reklama wyświetlała się wyłącznie na TikToku, czy również w innych aplikacjach i sieci reklamowej TikToka.

Umiejscowienie reklam_kampania na TikToku
Umiejscowienie reklam na TikToku

Ja wolę kontrolować to, gdzie wyświetlają się komunikaty reklamowe, dlatego preferuję wybór pierwszej opcji.

Użytkownicy TikToka są niezwykle aktywni. Chętnie reagują na materiały i pozostawiają komentarze. Możemy zdecydować, czy chcemy umożliwić im komentowanie pod naszą reklamą. Należy pamiętać, że pozostawienie takiej opcji wiąże się z koniecznością moderowania publikowanych przez odbiorców treści. Z pomocą przychodzi nam tutaj opcja zarządzania komentarzami w Menedżerze Reklam TikToka.

Moderowanie komentarzy w narzędziu TikTok Ads_kampania na TikToku
Moderowanie komentarzy w narzędziu TikTok Ads

Kolejnym etapem tworzenia zestawu reklam jest wybór grupy docelowej. Możemy skorzystać z wcześniej zdefiniowanych grup niestandardowych odbiorców na podstawie aktywności odbiorców na naszej stronie lub w kontakcie z naszą reklamą lub skorzystać z ogólnych zainteresowań i zachowań behawioralnych. Targetowanie na podstawie zainteresowań naszego użytkownika nie jest aż tak rozbudowane, jak to znane z Facebooka. Mamy do wyboru dosyć ogólne kategorie, niemniej jednak pozwalają nam one na dotarcie do pewnego sektora osób.

Targetowanie w panelu TikTok Ads_kampanie na TikToku
Targetowanie w panelu TikTok Ads

Ciekawą opcją jest możliwość dotarcia do osób, które wykazują określone zachowania w aplikacji. Możemy pokierować reklamę do tych, którzy pozostawiają reakcje, udostępniają czy interesują się konkretną kategorią tematyczną profili na TikToku.

Kolejna przestrzeń do targetowania w panelu TikTok Ads_kampania na TikToku
Kolejna przestrzeń do targetowania w panelu TikTok Ads

Ostatnim etapem przed tworzeniem kreacji reklamowej, jest określenie naszego budżetu. Kampania na TikToku wymaga minimalnego budżetu w wysokości 80 zł dziennie.

Stań się kreatorem video!

Tworzenie kreacji reklamowej w natywnym narzędziu TikToka jest  najprzyjemniejszą częścią przygotowywania kampanii. Przez długie godziny można oddawać się kreowaniu video na podstawie zdjęć, czy dodawaniu efektów specjalnych do wcześniej przygotowanego filmu. Wybór muzyki to również nie lada wyzwanie. TikTok daje nam szereg możliwości i nie musimy posiadać profesjonalnego materiału, aby móc stworzyć coś naprawdę ciekawego i przyciągającego uwagę naszych odbiorców. Warto wykorzystywać efekty, które daje nam narzędzie, ponieważ może być to lepiej postrzegane przez algorytm TikToka. Musimy pamiętać, że powinniśmy dostosować się do charakteru aplikacji i preferencji użytkowników, a używanie opcji udostępnianych nam przez narzędzie na pewno nam w tym pomoże.

Kampania na TikToku w kwestii formalnej

Dla każdego przedsiębiorcy równie ważne są kwestie formalne związane z rozliczaniem i fakturowaniem danej kampanii. Należy tutaj pamiętać, że TikTok nie umożliwia nam podłączenia swojej metody płatności, jak karta czy PayPal. Przed uruchomieniem działań konieczny jest kontakt z przedstawicielami TikToka, którzy dodadzą do kont wirtualną walutę. Możemy  wybrać dowolną kwotę, dzięki której będziemy mogli zasilać nasze poszczególne konta reklamowe.

Założenie konta biznesowego na TikToku również wymaga pomocy przedstawiciela narzędzia, do którego zwracamy się z  prośbą o jego utworzenie. W ramach konta biznesowego tworzone jest konto nadrzędne (odpowiednik Menedżera Firmy na Facebooku), pod którym zakładamy konta reklamowe. W naszym przypadku posiadamy konto Beeffective oraz konta reklamowe naszych poszczególnych klientów. Struktura więc wygląda podobnie, jak na  Facebooku.

Po zakończonym miesiącu otrzymujemy fakturę na maila podanego w trakcie rejestracji konta od pracowników TikToka z zaznaczeniem, ile środków przeznaczyliśmy na kampanię dla konkretnego klienta. Dla naszego regionu rozliczenie przychodzi z Wielkiej Brytanii.

Nowe materiały video to podstawa

Dla wszystkich tych, którzy tworzyli już reklamy w innych mediach społecznościowych, rozpoczęcie swojej przygody na TikToku nie będzie problematyczne. Należy jednak pamiętać, że jest to dopiero pierwszy krok, gdyż później najważniejsza jest  optymalizacja wyników. Trzeba dobrze zrozumieć odbiorców TikToka, aby dopasować do nich swoją kreację reklamową. Z naszego doświadczenia wynika, że zmiany video są konieczne częściej niż w przypadku innych mediów.

Jeżeli wciąż zastanawiasz się, czy nie tylko kampania na TikToku, ale sama obecność na tej platformie jest dla Twojej firmy – zachęcamy również do przeczytania naszych kolejnych publikacji w tym temacie!

#samnektar by Anita Piasecka\Beeffective

Szukasz wsparcia w efektywnych działaniach w digitalu, które pozwolą rozwinąć Twój biznes?

+ ostatnie wpisy

Ukończyłam filologię polską ze specjalizacją dziennikarsko-publicystyczną na Uniwersytecie Gdańskim, marząc o zostaniu sławną reporterką. Chcąc zebrać pierwsze doświadczenia dziennikarskie, zaczęłam pisać teksty do jednego z portali internetowych dla obcokrajowców. Jednak życie miało w stosunku do mnie inne plany. Otrzymałam propozycję pracy przy kampaniach reklamowych na Facebooku, które wtedy jeszcze były mało popularne. I tak już mija kolejny rok mojej pracy w obszarze mediów społecznościowych. W międzyczasie praktyczną wiedzę uzupełniłam tytułem magistra i studiami podyplomowymi z zarządzania i komunikacji społecznej.

W Beeffective jestem odpowiedzialna za strategię obecności marek w Internecie i jej realizację na drodze efektywnych kampanii reklamowych. Najbardziej lubię projekty z branży modowej i jestem dumna z tego, że z roku na rok moje działania przynoszą imponujące wzrosty konwersji. Lubię wyzwania, dlatego cieszę się, kiedy powierza mi się projekty z ambitnymi celami sprzedażowymi, które wymagają ode mnie nieustannego podnoszenia kwalifikacji i obserwowania korelacji pomiędzy poszczególnymi narzędziami, m.in. Facebook Ads, Google Ads czy sieciami afiliacyjnymi. Swoje kompetencje wykorzystuję również w innych branżach, takich jak technologie, czy FMCG.

Pasjonują mnie podróże, dlatego kiedyś odbędę podróż dookoła świata!

Polecane Wpisy