Kręcimy Reels na Instagramie – wszystko co musisz wiedzieć o rolkach!

Reels na Instagramie

Rolki, posty na tablicy, kreatywne albumy, angażujące InstaStories, transmisje na żywo – co wybrać i co publikować na Instagramie, aby zainteresować grupę docelową? Specjaliści ds. social media codziennie stają przed wyborem formatów, które będą angażować użytkowników w mediach społecznościowych i mają nie lada wyzwanie! Reelsy, bo o nich mowa mocno namieszały w temacie produkcji i dystrybucji krótkich filmików w Internecie. W dzisiejszym artykule dokładniej przyjrzę się Rolkom i pokażę, jak wykorzystywać ich potencjał w biznesie!

O tym, że Reelsy będą ważnym formatem w komunikacji na Instagramie, pisałam już w moim poprzednim artykule o trendach na 2022 r.

Instagram Reels – czyli Rolki

Rolki umożliwiają nagrywanie i edytowanie w aparacie Instagrama krótkich filmów o długości maksymalnie 60 sekund. Do Rolki możesz dodać efekty i muzykę lub użyć własnego oryginalnego dźwięku. Funkcjonalność dostępna jest dla użytkowników w Polsce od października 2021 r. Zgłębiając temat Rolek można zauważyć wiele spójnych opcji z tworzeniem filmików na TikToku i zapewne stamtąd Instagram czerpał wiele inspiracji. Główna różnica, pomiędzy tworzeniem filmów do Instagram Reels i TikToka, to długość video – na TikToku jest wydłużona aż do 3 minut! Ważną kwestią podczas tworzenia Rolek jest także to, że mogą zostać udostępnione tylko z poziomu urządzenia mobilnego. Dzięki wykorzystaniu formatu video możesz w kreatywny sposób przedstawić swoją markę. Stawiaj na treści rozrywkowe, zabawne lub edukacyjne.

Dlaczego warto produkować content do Reels na Instagramie?

  • Jest to kolejne miejsce na mapie podróży klienta, gdzie możesz budować pozytywne wrażenia.
  • Dodatkowy punkt styku na linii marka-klient, co pozytywnie wpływa na decyzje zakupowe.
  • Przyciągają uwagę followersów i dzięki algorytmom możesz docierać także do nowych użytkowników.
  • Angażują użytkowników, którzy spędzają więcej czasu na Twoim profilu.
  • Zwiększasz ruch na swoim koncie na Instagramie.
  • Budujesz pozytywny wizerunek marki, która wykorzystuje w swoich działaniach najnowsze trendy i śledzi inspiracje.
  • Mix powyższych wpływa na zwiększenie sprzedaży w sklepie online.
Reels na Instagramie przykład Beeffective
Podgląd zakładki Reels i przykładowa realizacja dla Beeffective

3, 2 ,1… Kręcimy Reels na Instagramie!

Do nagrywania i edytowania Reelsów możesz użyć aparatu Instagrama lub skorzystać z zewnętrznych aplikacji (np. InShot lub VN). Do rolek dodawaj efekty specjalne oraz muzykę (lub użyj własnego oryginalnego dźwięku).

Nagrywanie Reels na Instagramie krok po kroku opisane jest w przewodniku od Facebooka, który znajdziesz tutaj: https://bit.ly/Reelsy_tworzenie

Aby zwiększyć zaangażowanie w Rolkach, możesz też dodawać interaktywne naklejki np. sesje Q&A, ankiety itp.

Ważne jest śledzenie trendów i analizowanie tego, co dzieje się i jest popularne w Reelsach. Warto zaadaptować wybrane viralowe video do swojej branży i niszy, w której się poruszasz. Pamiętaj jednak, aby dobierać trendy z rozwagą i dopasować do swojej grupy docelowej.

Super tip 1:

Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z Reelsami – stwórz pierwszą Rolkę z Relacji Wyróżnionych w InstaStories. Wówczas po kliknięciu buttona, otworzy się podgląd edycji i możesz upgradować swoją Relację i dodać ją do Rolki.

Reels na Instagramie_konwertowanie stories do rolki
Konwertowanie InstaStories Wyróżnione do Rolki

Super tip 2:

Chcesz stworzyć Reels na Instagramie z popularną muzyką i nie wiesz, jak ułożyć poszczególne filmy i zdjęcia, aby dobrze pasowały do klipu? Przeglądaj Reelsy z wybraną muzyką i szukaj tutoriali, które publikują na swoich kanałach inni twórcy! Jest to dobry plan na start – do montażu i edycji wykorzystaj zewnętrzne aplikacje, o których pisałam szybciej.

Daj się znaleźć i zobaczyć!

Sekcja Eksploruj na Instagramie, podrzuca użytkownikom ciekawe, wg algorytmów treści. Znajdują się tam też Rolki, które na profilach publikują inni użytkownicy. Dzięki temu masz szanse, że Twoje treści zaciekawią innych użytkowników i pozyskasz nowych followersów. W zakładce Eksploruj, Reelsy są dobrze widoczne, bo zajmują sporo ekranu i poprzez format video, przyciągają wzrok odbiorców. Na pierwszym ekranie masz podgląd 1 Reelsa wybranego specjalnie dla Ciebie!  Rolki oznaczone są piktogramem kamery w lewym dolnym rogu.

Wybrane Reelsy w sekcji Eksploruj (zaznaczone na żółto)

Aby zwiększyć zasięg swoich Reelsów, możesz także dodać ich podgląd do InstaStories i zachęcić do dalszego oglądania. Warto w Relacji dodać CTA, które zachęci do przejścia do konkretnego video. Twoi aktualni followersi, którzy obserwują Twoje InstaStories, będą mieli okazję zobaczyć nowe Rolki!

Promocja Reelsów w InstaStories dla marki Beeffective

Publikując nowego Reelsa, możesz również wybrać, czy chcesz go opublikować na swojej tablicy na Instagramie. Jeżeli dbasz o spójny feed i zależy Ci na walorach estetycznych, pamiętaj o tym, aby dodać dedykowaną i spójną okładkę do Rolki, która będzie pasowała do Twojej tablicy. Dodając nowe filmiki możesz też oznaczyć innych użytkowników oraz dodać lokalizację.

Pozostając w temacie okładek – sprawdź, jak wygląda sekcja z Reelsami na Twoim profilu.   

Podgląd zakładki Reels dla marki Sportpoland oraz Beeffective
 

Wykorzystuj Reels na Instagramie w swoim biznesie!

W 2021 r. statystyczny użytkownik Internetu w Polsce, spędza dziennie w social media 1 godzinę i 59 minut. Z Instagrama (tuż za YouTube, Facebook, Messenger) korzysta ponad 60% Internautów w naszym kraju. Warto wykorzystać potencjał tego kanału do budowania marki i zwiększania sprzedaży. Zwłaszcza że spędzany czas na oglądaniu video na Instagramie zwiększył się o 80% rok do roku.  

Poniżej zebrałam kilka pomysłów na przygotowanie Rolek, które pomogą Ci budować Twoją markę i wspierać biznes.

  • Zaprezentuj produkt w kreatywny sposób i dobierz taką muzykę, która akurat jest w trendzie.
  • Po obejrzeniu video użytkownicy są 64% bardziej skłonni do zakupu danego produktu online – przygotuj instrukcje, tutoriale, przepisy i testy jako Reels.
  • Współpracuj z influencerami, którzy za pomocą Reelsów wyrażą opinie o Twoim produkcie.
  • Przygotuj krótkie filmiki z recenzjami innych użytkowników, z wykorzystaniem dostępnych efektów.
  • Inspiruj i dziel się wiedzą poprzez wykorzystanie formatu video np. cykliczne porady czy tips&tricks dla Twojej społeczności.
  • Pokaż siebie! Przełam bariery i nagrywaj krótkie filmiki, np. z poradami albo opowiadaj o życiu firmy.
  • Śledź trendy w Reelsach i zobacz, jak możesz wykorzystać popularną muzykę do prezentacji swoich produktów.
  • Zaangażuj swoją społeczność, np. poprzez InstaStories (sticker Q&A) i zapytaj, jakie Reelsy chcą oglądać.
  • Zorganizuj konkurs i opowiedz o nim w Rolkach.

Reelsy to krótkie filmiki, które chętnie angażują followersów. Aktualnie Instagram mocno stawia na ich promocję i możesz je znaleźć w wielu miejscach na platformie. Masz mnóstwo możliwości na wykorzystanie ich w swoim biznesie. Zamień followersów w aktywną społeczność, a finalnie w klientów!

#samnektar by Klaudia Chmielewska/Beeffective

Jeśli chcesz, by Beeffective pomogło Twojej marce w działaniach w digital marketingu, jak również w tych prowadzonych na Instagramie,

+ ostatnie wpisy

Od zawsze kochałam podróże, dlatego swoją pierwszą pracę, jeszcze w trakcie studiów na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa, rozpoczęłam w biurze podróży. Pasja do wyjazdów została, natomiast swoje kroki zawodowe skierowałam w stronę branży IT, gdzie przez 5 lat pracowałam w dziale marketingu, promując nowe produkty i realizując działania sprzedażowe. Edukację uzupełniłam o studia podyplomowe na kierunku zamówienia publiczne.

Doświadczenie w branży IT oraz zamiłowanie do mediów społecznościowych przywiodło mnie do Beeffective, gdzie aktualnie, jako Head of Social Media, koordynuję pracę kilkuosobowego zespołu dbającego o komunikację marek z wielu branż, które jako agencja mamy przyjemność obsługiwać. Cały czas rozwijam swoje kompetencje, uczestnicząc w profesjonalnych szkoleniach z digitalu oraz w konferencjach branżowych. Zdobytą wiedzą dzielę się z innymi podczas warsztatów budowania marki, które prowadzę dla klientów Beeffective, jak również na zajęciach z mediów elektronicznych w marketingu na Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni.

Oprócz dbania o najwyższą jakość pracy działu i efektywną realizację celów jestem dumna z przygotowania kilkudziesięciu strategii obecności marek w obszarze mediów społecznościowych, bo wierzę, że zanim zacznie się działać, trzeba mieć na to dobry plan. Moje zamiłowanie do podróży łączę z eksplorowaniem świata gastro – tego mniejszego – trójmiejskiego i tego większego, kiedy wyjeżdżam gdzieś dalej.

Polecane Wpisy