Poznaj Przewodniki na Instagramie!

 

Przewodniki na Instagramie

Firmowe konta na Instagramie bez przerwy rozwijają swoje funkcjonalności i oferują nowe opcje, które mają zwiększyć zaangażowanie i czas spędzany na platformie. Tym razem skupimy się na Przewodnikach (Guides), które pojawiły się już w maju. Na początku przeznaczone były dla kont, które zajmowały się tematem zdrowia i dobrego samopoczucia. Jednak na prośbę użytkowników w listopadzie 2020 funkcjonalność została rozszerzona i aktualnie dostępna jest dla wszystkich kont na Instagramie.

Do czego służą Przewodniki na Instagramie?

Przewodniki na Instagramie to katalogi, które służą do udostępniania wybranych postów, miejsc i produktów. Zawsze na początku roku warto przeprowadzić audyt konta i zweryfikować, co najlepiej sprawdza się na naszym profilu. Może dodatkową, ciekawą opcją okażą się Przewodniki na Instagramie? Dodaj tę funkcjonalność do swojego konta i sprawdź, czy zainteresowanie Twoich followersów wzrosło.

Do dyspozycji są 3 typy Przewodników:

  • Miejsca czyli Polecaj miejsca w swojej miejscowości i dalej
  • Produkty czyli Poleć swoje ulubione produkty
  • Posty czyli Poleć utworzone lub zapisane przez siebie posty

UWAGA! Wszystkie dodane do Przewodników posty, produkty czy miejsca są aktywne. Klikając wybrany element zostajemy przeniesieni do oryginalnego elementu.

Tworzenie Przewodnika na koncie firmowym krok po kroku

Przewodniki na Instagramie są dostępne z poziomu głównego widoku na profilu. W zależności od jego specyfiki, Przewodniki znajdują się po sekcji IGTV, a przed sekcją zakupy lub zdjęcia, na których jesteś. 

Przewodniki na Instagramie
Przewodniki na Instagramie na przykładzie marek: Big Star Shoes i Lactima

Tworzenie Przewodników nie jest skomplikowanym procesem. W kilku krokach łatwo można stworzyć ciekawy katalog i wykorzystać dostępne zasoby. Poniżej krótka instrukcja:

  1. Dodawanie Przewodników możliwe jest z dwóch miejsc:
  • Wejście w zakładkę z Przewodnikami i wybranie ,,+’’.
  • Z poziomu głównego profilu wybranie ,,+’’ w lewym górnym rogu, a następnie wybranie opcji ,,Katalog’’.
Dodawanie Przewodnika na Instagramie
Dodawanie Przewodnika na Instagramie

2. Wybranie typu Przewodnika z 3 dostępnych kategorii.

Wybieranie rodzaju Przewodnika
Wybieranie rodzaju Przewodnika
  • Miejsca – opcja dodania materiałów z konkretnej lokalizacji. W ramach jednego Przewodnika można dodać kilka lokalizacji.
  • Produkty – opcja dodania konkretnych produktów z własnego sklepu na Instagramie, sklepu innej marki lub z zapisanej Listy życzeń. Po kliknięciu w produkt, zostajemy przeniesieni na kartę produktu, a stamtąd do sklepu online, gdzie istnieje możliwość finalizacji zakupu.
Przykład Przewodnika z kategorii SKLEP
Przykład Przewodnika z kategorii SKLEP
  • Posty – opcja dodania wybranych elementów, z opublikowanych już na tablicy lub z zapisanych wcześniej postów.
Przykład Przewodnika z kategorii POSTY na koncie marki Lactima
Przykład Przewodnika z kategorii POSTY na koncie marki Lactima

3. Kolejny krok to dodanie tytułu Przewodnika, uzupełnienie sekcji z krótkim opisem oraz wybranie zdjęcia w tle.

4. Po wyborze materiałów do Przewodnika, każdy wybrany element powinien mieć swój tytuł. Można też dodać opis.

Dodawanie tytułu i opisu (opcjonalne)

5. Gotowe! Po opublikowaniu Przewodnik dostępny jest już na profilu!

UWAGA! Pamiętaj, że opublikowany przewodnik możesz w każdej chwili edytować. Wystarczy wejść w katalog, wybrać kropki po prawej stronie, a następnie ,,Edytuj Przewodnik’’.

Kreatywne wykorzystanie Przewodników

Pomysł na stworzenie katalogu oraz opublikowanie Przewodników to nie wszystko! Warto wykorzystać przygotowany content i zainteresować followersów. Poniżej kilka tipów, które pomogą w promocji Przewodników.

Udostępnij wybrany katalog w InstaStories. Wystarczy wejść w Przewodnik, wybrać ikonę udostępniania, a następnie kliknąć: ,,Dodaj przewodnik do relacji’’. Katalog w InstaStories jest aktywny – po kliknięciu użytkownik zostanie przeniesiony do wybranego katalogu.

Udostępnianie Przewodnika w InstaStories
Udostępnianie Przewodnika w InstaStories

Przewodniki, które zawierają Produkty, są również wyświetlane w Instagram Shop. Warto, więc tworzyć katalogi tego typu, aby się znaleźć w tej sekcji. Dzięki temu mamy szansę na pozyskanie nowych followersów i dotarcie do osób, które będą zainteresowane naszymi produktami.

Przeglądanie Przewodników w Instagram Shop
Przeglądanie katalogów w Instagram Shop

15 pomysłów na Przewodniki na Instagramie

Poniżej lista gotowych 15 pomysłów, które pomogą w przygotowaniu Przewodników! Zachęcamy do tworzenia własnych katalogów. Koniecznie dajcie znać, jak stworzycie materiał na podstawie artykułu!

  • 10 hitów z naszego sklepu, które musisz mieć w swoim domu! (e-commerce)
  • Pomysły na prezent na Walentynki! (e-commerce)
  • Poznaj wybory blogerów – ulubione produkty z naszego sklepu (e-commerce)
  • Czy naprawdę potrzebujesz naszych produktów? Sprawdź! (e-commerce)
  • Nowa kolekcja Spring/Summer 21 – przegląd hitów (e-commerce)
  • 10 zdjęć z 2020 r., które podobały się Wam najbardziej (e-commerce, blog)
  • 5 najpopularniejszych wpisów na blogu (blog)
  • Miejsca, które musisz odwiedzić w moim mieście – TOP 10! (blog)
  • 5 powodów, dla których warto mnie obserwować! (blog)
  • Jak budować społeczność w social media – 6 złotych zasad! (blog, agencja social media)
  • 10 mitów o influencer marketingu (blog, agencja social media)
  • 5 rzeczy, które nauczyliśmy się w 2020 r. (blog, agencja social media)
  • Sprawdź, dlaczego warto u nas pracować – przegląd benefitów (employer branding)
  • Rekrutacja w firmie XYZ w 5 krokach (employer branding)
  • Onboarding w 5 krokach – skuteczny przewodnik (employer branding)

UWAGA! Pamiętaj, że zdjęcia i video, które chcesz wykorzystać w Przewodnikach muszą być uprzednio opublikowane na Instagramie!

Przewodnik dla AVIKO
Przewodnik dla AVIKO

Przewodniki na Instagramie to kolejne ciekawe narzędzie, które można wykorzystać w budowaniu zaangażowanej społeczności i zwiększaniu sprzedaży generowanej poprzez Instagrama. Zanim się za nie zabierzesz, na początku sprawdź, czy nie popełniasz błędów w prowadzeniu swojego konta.

Tworzenie Przewodników jest bardzo proste i intuicyjne, a najważniejsze to przygotować pomysły na zakres tematyczny. Warto wdrożyć kilka Przewodników na swoim profilu i promować je poprzez InstaStories, do czego bardzo zachęcam!

#samnektar by Klaudia Chmielewska/Beeffective Team

 

+ ostatnie wpisy

Od zawsze kochałam podróże, dlatego swoją pierwszą pracę, jeszcze w trakcie studiów na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa, rozpoczęłam w biurze podróży. Pasja do wyjazdów została, natomiast swoje kroki zawodowe skierowałam w stronę branży IT, gdzie przez 5 lat pracowałam w dziale marketingu, promując nowe produkty i realizując działania sprzedażowe. Edukację uzupełniłam o studia podyplomowe na kierunku zamówienia publiczne.

Doświadczenie w branży IT oraz zamiłowanie do mediów społecznościowych przywiodło mnie do Beeffective, gdzie aktualnie, jako Head of Social Media, koordynuję pracę kilkuosobowego zespołu dbającego o komunikację marek z wielu branż, które jako agencja mamy przyjemność obsługiwać. Cały czas rozwijam swoje kompetencje, uczestnicząc w profesjonalnych szkoleniach z digitalu oraz w konferencjach branżowych. Zdobytą wiedzą dzielę się z innymi podczas warsztatów budowania marki, które prowadzę dla klientów Beeffective, jak również na zajęciach z mediów elektronicznych w marketingu na Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni.

Oprócz dbania o najwyższą jakość pracy działu i efektywną realizację celów jestem dumna z przygotowania kilkudziesięciu strategii obecności marek w obszarze mediów społecznościowych, bo wierzę, że zanim zacznie się działać, trzeba mieć na to dobry plan. Moje zamiłowanie do podróży łączę z eksplorowaniem świata gastro – tego mniejszego – trójmiejskiego i tego większego, kiedy wyjeżdżam gdzieś dalej.

Polecane Wpisy