beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Targetowanie na TikToku – skuteczne dotarcie do grupy docelowej

Grafika do artykułu_Targetowanie na TikToku

Każdy użytkownik Internetu zapewne wie, że TikTok jest najprężniej działającym medium na świecie. Liczba aktywnych użytkowników nieustannie rośnie, a tendencja wzrostowa utrzymuje się od dłuższego czasu i nic nie wskazuje na to, że ma się to zmienić! Wciąż jednak wiele firm mylnie kojarzy TikToka z najmłodszą grupą odbiorców. Jak więc tak naprawdę jest z tymi użytkownikami? Czy odpowiednie targetowanie na TikToku umożliwia dotarcie do określonej grupy docelowej?

Grupy wiekowe a targetowanie na TikToku

Według danych za 2021 najliczniejszą grupę wiekową na TikToku stanowił osoby między 18 a 24 rokiem życia. Drugą w kolejności jest grupa między 13 a 17 rokiem życia. Widać, że nastolatkowie stanowią bardzo liczną grupę wśród aktywnych użytkowników. Nie oznacza to jednak, że ich imponująca obecność w tym kanale determinuje dotarcie z komunikatami reklamowymi tylko i wyłącznie do nich!

Manager Reklam TikToka nieustannie się rozwija. Jeszcze rok temu mierzenie konwersji z tego kanału było bardzo utrudnione, dzisiaj możemy wgrać kody śledzące i zdarzenia rejestrujące działania użytkowników na stronie. W ostatnim czasie udostępnione również zostało narzędzie Attribution Manager. Wszystko to wskazuje zatem na to, że możliwości reklamowania się na TikToku będą sukcesywnie rozbudowywane. Co to oznacza dla Twojej firmy? Odpowiedź nasuwa się sama – uwzględniaj działania w tym kanale w swojej strategii reklamowej i nie obawiaj się, że nie ma tam Twojej grupy odbiorców. Dobrze przygotowany plan, kreatywne podejście do tego kanału i odpowiednie targetowanie na TikToku przyniosą efekty!  

Precyzyjne dotarcie jest możliwe

W ostatnim czasie współpracowaliśmy z firmą z branży chemicznej, gdzie klientami były osoby zainteresowane rolnictwem i nawozami. Pozornie target ten nie jest obecny na TikToku i istniała obawa, że działania w tym medium nie przyniosą zamierzonych efektów. Czy na pewno? Okazuje się, że TikTok daje nam rozbudowane możliwości targetowania, takie jak:

  • rolnictwo – potencjał grupy wynosi 46-57 tys. osób
  • maszyny rolnicze i leśne – potencjał grupy wynosi  109-135 tys. osób
Proponowane targetowanie do osób zainteresowanych rolnictwem_Tergetowanie na TikToku
Proponowane targetowanie do osób zainteresowanych rolnictwem

Co więcej, możemy trafić do osób, które interesują się m.in.: nawozami chemicznymi, pestycydami czy produktami rolniczymi.

Myślisz o przeprowadzeniu kampanii na TikToku?

Masz biznes związany z motoryzacją i chcesz trafić do osób, które posiadają samochód i chętnie korzystają z aplikacji do opłacania parkowania czy autostrad? Super, TikTok daje Ci następujące możliwości targetowania:

  • autostrady – potencjał grupy wynosi 81 – 100 tys. osób
  • parking –  potencjał grupy wynosi 4 – 6 tys. osób

Wykorzystuj hashtagi!

Jak wiemy, hashtagi to must have publikowanych filmów na TikToku. Podobnie dzieje się na Instagramie, ale to właśnie TikTok daje nam możliwość dotarcia do osób, które publikują konkretne hashtagi. Chcesz, aby Twoje reklamy zobaczyły osoby, które w ostatnim czasie dodały hashtag #strangerthings? Żaden problem! Mając na względzie to, że popularny serial Netflixa bije rekordy popularności, nie powinno nikogo dziwić, że grupa ta gwarantuje szerokie dotarcie.

Wielkość grupy oznaczającej #strangerthings_Targetowanie na TikToku
Wielkość grupy oznaczającej #strangerthings

Jak to wykorzystać? Warto śledzić aktualne trendy i przygotować np. RTM-y, które następnie stargetujemy do osób, które dodają określone hashtagi.

Kierowanie reklam na TikToku opiera się nie tylko na zainteresowaniach odbiorców, ale również na tym, jakie filmy najchętniej oglądają wewnątrz platformy. Daje nam to jeszcze szersze możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Sprzedajesz dekoracje do domu? Skieruj swój komunikat reklamowy do osób, które oglądają filmy o podobnej tematyce.

Potencjał grupy złożonej z osób, oglądających video home&garden_Targetowanie na TikToku
Potencjał grupy złożonej z osób, oglądających video home&garden

Efektywne targetowanie na TikToku – czas start!

Śmiało można powiedzieć, że TikTok ma bardzo szerokie możliwości targetowania, co daje mu przewagę na tle innych platform. Wiele osób wciąż uważa, że kanał ten zrzesza wyłącznie nastolatków, ale statystyki pokazują, że średnia wieku wzrasta, a dzięki reklamom możemy dotrzeć do wyspecjalizowanej grupy odbiorców. To co, może już czas na rozpoczęcie tam działań?

#samnektar by Anita Piasecka/Beeffective

Szukasz wsparcia w efektywnych działaniach w digitalu, w tym również na TikToku, które pozwolą rozwinąć Twój biznes?