Menedżer Kampanii na LinkedInie w ostatnich miesiącach przeszedł prawdziwą rewolucję!
Coraz bardziej upodabnia się do Menedżera Reklam, którego znamy z Facebooka, o czym pisałam w Nektarze kilka tygodni temu. Dzisiaj chciałabym się skupić na nowych opcjach targetowania. Wybrałam trzy najciekawsze. Oto one:
Atrybuty odbiorców
System reklamowy LinkedIna segmentuje użytkowników na podstawie danych z ich profilów oraz ich reakcji na konkretne treści, które pojawiają się w serwisie. Naszymi działaniami jesteśmy w stanie bardzo precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej, kierując kampanie w ramach takich parametrów jak: Firma, Dane demograficzne, Wykształcenie, Doświadczenie, czy Zainteresowania. Przykładowo, chcąc promować post o współpracy z marką Aryton oraz siecią afiliacyjna TradeTracker Poland, zagłębiamy targetowanie w następującej ścieżce:
Zainteresowania -> Marketing i reklama -> Strategie reklamowe -> Marketing efektywnościowy -> Marketing afiliacyjny.
Jak widzicie, całkiem precyzyjnie jesteśmy w stanie dotrzeć do konkretnych osób.
Pasujące grupy odbiorców / Lookalike Audiences
Tworząc kampanie reklamowe na Facebooku, bardzo często korzystam z opcji Lookalike. Ucieszyła mnie więc dostępność analogicznej funkcji w panelu LinkedIna. Podobnych użytkowników w ramach LinkedIna możemy typować na podstawie bazy zaimportowanych kontaktów (np. adresów e-mail) lub posiłkując się danymi na temat użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową (tutaj – podobnie jak w przypadku Pixela Facebooka – potrzebna jest implementacja Insight Tag).
Rozszerzenie grup odbiorców
Funkcja ta umożliwia zwiększenie zasięgu kampanii, poprzez wyświetlanie reklam osobom podobnym do wybranej grupy odbiorców. Jest to idealne rozwiązanie, gdy nie dysponujemy takimi danymi, jak w przypadku Lookalike Audiences. Aby uruchomić rozszerzenie, wystarczy zaznaczyć opcję Rozszerzenie grupy odbiorców. Pamiętajcie, że mimo wyboru rozszerzenia, nie zmieni się nam główna liczba odbiorców kampanii, aczkolwiek wyniki skuteczności kampanii będą ją obejmować.
Dodatkowo na LinkedInie można również skorzystać z opcji wykluczania wskazanych grup, która oparta jest na analogicznych parametrach, jak te w atrybutach odbiorców.
Jestem ciekawa, jakie Ty masz doświadczenie z targetowania reklam na LinkedInie? Działasz? Osiągasz ciekawe wyniki? Podziel się z nami w komentarzu.
#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beeffective Team
Od kilkunastu lat pasjonuję się digital marketingiem. W branży interaktywnej swoje działania skupiam przede wszystkim na mediach społecznościowych. Kierowałam zespołem odpowiedzialnym za e-marketing oraz kreowałam działania digitalowe dla branży finansowej, wdrażając strategię obecności w nowych mediach jednego z banków.
Od ponad 5 lat zarządzam Beeffective – Performance Marketing & Social Media Agency, gdzie wraz z kilkunastoosobową grupą specjalistów, wspieram rozwój marek w zakresie efektywnego wykorzystania marketingu internetowego. Jestem dumna z tego, że w agencji udało nam się zgromadzić najlepszych ekspertów z zakresu performance marketingu, social media oraz tworzenia treści do digitalu. W portfolio naszej agencji znajdują się znane firmy z branży homedecor, deweloperskiej, motoryzacyjnej, modowej, rozrywkowej, kosmetycznej, usługowej, technologicznej, czy FMCG. Lubimy wyzwania i stawiamy sobie ambitne cele! Zdobyte doświadczenie wykorzystuję do tego, by realizowane projekty miały realny wpływ na biznes naszych Klientów.
Dodatkowo swoją wiedzą z przyjemnością dzielę się na wielu wydarzeniach branżowych takich jak: Social Media Week Warsaw, Social Media Show, Social Media Czwartek, Geek Girls Carrots, Crash Mondays, 3camp, czy Konferencja Fasttony.es.