jak uratować porzucone koszyki Klientów

Kwestia opuszczania sklepu online przez Klientów, którzy dodali produkty do koszyka spędza sen z powiek wielu właścicielom sklepów oraz e-commerce menedżerom. Jednym z narzędzi, które bardzo skutecznie zachęca użytkowników do powrotu i dokończenia zakupów są Dynamic Product Ads na Facebooku. Czyli dynamiczne reklamy produktów.

Proces wdrożenia narzędzia nie jest skomplikowany. Opiera się na połączeniu danych zebranych przy użyciu piksela Facebooka oraz katalogu produktów, które posiadamy w sklepie online. Odpowiednio skonfigurowany piksel łączy informacje o ścieżce klienta w sklepie online z produktami, które odwiedzał lub dodawał do koszyka.

Jest wiele modeli wykorzystania powyższych informacji do targetowania precyzyjnej reklamy. Najbardziej skutecznym jest ten, w którym automatycznie są prezentowane zdjęcia produktów, które użytkownik dodał do koszyka, ale nie sfinalizował ostatecznie transakcji. Dzięki temu trafiamy z precyzyjnym i spersonalizowanym komunikatem do osób, które były zainteresowane zakupem, ale z różnych powodów opuściły sklep www przed dokonaniem transakcji.

O czym należy pamiętać uruchamiając kampanię DPA na porzucone koszyki?

  • Pierwsze i najważniejsze: wyklucz z grupy docelowej kampanii osoby, które dokonały już zakupu. Nie ma nic bardziej irytującego niż reklama produktów, które niedawno się kupiło.
  • Spróbuj zawęzić grupę docelową kampanii do osób, które profilem są najbardziej podobne do Twoich Klientów.
  • Ustaw odpowiedni schemat prezentacji reklam, dopasuj go do swojego odbiorcy. Zastanów się, następnie testuj. Bardziej efektywne będzie docieranie do osób, które opuściły koszyk przed chwilą, czy warto dać użytkownikom trochę czasu (oczywiście nie za dużo?) na podjęcie decyzji.
  • Daj swojemu potencjalnemu Klientowi powód, dla którego powinien wrócić i dokonać zakupu. Wykorzystaj do tego spersonalizowaną, unikalną promocję lub kod rabatowy. Dzięki temu będziesz mógł w pełni sprawdzić skuteczność tej formy reklamy.

Poprawnie skonfigurowana i zoptymalizowana kampania dynamicznych reklam produktów jest jedną z najbardziej efektywnych form kampanii na Facebooku. Jednak jej skuteczność należy analizować także w aspekcie ścieżki konwersji i modelu atrybucji. W bardzo wielu przypadkach są to kampanie konwertujące, tj. bezpośrednio zachęcające Klienta do zakupu. Dodatkowo uczestniczą one znacznej ilości pozostałych ścieżek, co daje dodatkową wartość dla efektywności tego narzędzia.

#samnektar by Tomek Piotrowski /Beeffective Team

+ ostatnie wpisy

Z marketingiem internetowym związany jestem od kilkunastu lat. Swoje zainteresowania zawodowe skupiam przede wszystkim na marketingu efektywnościowym. Doświadczenie zdobywałem współtworząc strategie e-marketingowe i realizując kampanie sprzedażowe dla podmiotów z branży finansowej.

Obecnie, jako CEO Beeffective – Performance Marketing & Social Media Agency, mam przyjemność nadzorować kampanie efektywnościowe dla marek z wielu obszarów, takich jak: homedecor, FMCG, motoryzacja, moda, czy technologie. Z powodzeniem realizuję skuteczne kampanie internetowe poprzez Google Ads, Facebook Ads oraz sieci afiliacyjne. Współpraca z zespołem specjalistów performance marketingu, social media oraz tworzenia kreatywnego kontentu przynosi mi wiele zadowolenia, a największą satysfakcję daje mi świadomość, że wsparcie zespołu Beeffective realnie przyczynia się do wzrostów biznesów naszych Klientów. Aktywnie działam w roli prelegenta na konferencjach branżowych oraz jako wykładowca digital marketingu na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Gdańskim oraz Wyższej Szkole Bankowej.

Poza digital marketingiem pasjonuję się sportem, szczególnie piłką nożną w każdej postaci. Niespełnione marzenia o byciu profesjonalnym piłkarzem, kompensuję sobie poprawianiem swoich umiejętności na wirtualnej murawie. Już niejeden raz udało mi się zabłysnąć na boisku w czasie naszych piątkowych agencyjnych rozgrywek FIFA. Na co dzień jestem ojcem dwóch zwariowanych dzieciaków, także na nudę nie narzekam.

Polecane Wpisy