Wykorzystuj pomocne narzędzia na Instagramie

Działania na Instagramie wymagają zaangażowania i czasu. Warto wykorzystać rozwiązania, które naszą pracę pomogą usprawnić. Poniżej moja subiektywna lista ośmiu marketingowych narzędzi i aplikacji, które sprawią, że prowadzenie Instagrama będzie przyjemne, efektywne, a przy okazji doskonale zoptymalizowane!

Instagram jeszcze do niedawna kojarzony był wyłącznie ze swoim inspiracyjnym charakterem. W ostatnim czasie jednak postrzeganie tej platformy ewoluowało i bardzo słusznie – obecnie Instagram to potężne narzędzie biznesowe z jeszcze większym potencjałem sprzedażowym. W Polsce korzysta z niego ponad 7,5 miliona użytkowników, na świecie ich liczba przekroczyła 1 miliard miesięcznie. Co więcej, każdego dnia 200 milionów użytkowników aplikacji odwiedza przynajmniej jeden profil firmowy, a 1/3 najchętniej oglądanych relacji została udostępniona przez firmy. Takich danych nie powinno się ignorować! Pośród tak dużej konkurencji, marki potrzebują nowych sposobów, aby skutecznie się wyróżnić.

Jak zatem stworzyć ciekawy, angażujący profil, zadbać o regularność publikacji, a jednocześnie nie spędzić na Instagramie całego dnia? Wykorzystuj pomocne narzędzia na Instagramie, dzięki którym Twoje konto będzie estetyczne i przyciągające uwagę, a Ty będziesz mógł zaoszczędzić czas i doskonale zorganizować swoją pracę. Oto one:

1. Spacie – Clean Line Breaks

Estetyczne opisy pod fotografiami na instagramowym profilu to bolączka wielu kont – czy to prywatnych czy firmowych. Rozjechane hashtagi, zlewający się tekst czy nadużywanie kropek w celu oddzielenia akapitów. Spacie to narzędzie, które pozwala w ładny sposób formatować opisy i rozdzielać tekst. Jak działa? Nie ma nic prostszego! W okienku (na stronie www lub w aplikacji) wpisuje się tekst i formatuje tak, jak ma to wyglądać docelowo na Instagramie. Potem wystarczy kliknąć „przekonwertuj”, skopiować i wkleić w opisie zdjęcia na IG. Spacie jest dostępne jako aplikacja w App Store, sklepie Play lub po prostu z poziomu przeglądarki. W tym ostatnim przypadku jest bezpłatne.

Spacie_narzędzie do formatowania opisów na Instagramie
Podgląd narzędzia Spacie w wersji desktopowej
Efekt po zastosowaniu Spacie_narzędzia na Instagramie
Efekt po zastosowaniu narzędzia Spacie

2. Dinsta.com

Chcesz przygotować raport, podsumowanie dla Klienta, wykorzystać zdjęcie z Instagrama w blogowym wpisie lub w innym kanale? Możesz je pobrać bez utraty jakości i to dosłownie w kilka chwil. Wystarczy, że wejdziesz w aplikację Instagrama, przy wybranym zdjęciu klikniesz trzy kropki (prawy górny róg), wybierzesz opcję „kopiuj link”, a następnie wkleisz go w narzędziu. Klikasz „download”, pobierasz zdjęcie i… gotowe! Można również pobierać zdjęcia na poziomie przeglądarki – wtedy wystarczy do narzędzia wkleić skopiowany link URL danej fotografii z Instagrama. Dinsta.com nie wymaga logowania, jest bardzo proste w obsłudze i nie wymaga instalowania żadnych aplikacji ani programów. Małym minusem jest wygląd strony, który jest nieco oldschoolowy.

Dinsta_narzędzie do pobierania zdjęć z Instagrama
Dinsta – narzędzie do pobierania zdjęć z Instagrama
Dinsta_pobieranie zdjęcia na Instagramie
Pobieranie zdjęcia na Instagramie za pośrednictwem Dinsta
Pobrane zdjęcie dzięki Dinsta_narzędziu na Instagrama
Zdjęcie pobrane dzięki Dinsta

3. Clipomatic

To aplikacja bardzo prosta w obsłudze i bardzo przydatna dla każdego, kto publikuje na Stories „mówione” filmiki. Clipomatic umożliwia dodanie napisów do video (aż w 40 językach!), bez konieczności czasochłonnej, ręcznej transkrypcji treści. Narzędzie wyłapuje to co mówi osoba w filmie i sama automatycznie dodaje napisy (które w razie potrzeby można edytować np. gdy apka wprowadzi złe słowo). Clipomatic na tle konkurencyjnych programów wyróżnia się tym, że pozwala na prostą edycję filmów np. poprzez nałożenie różnych filtrów oraz umożliwia wykorzystanie różnych pól tekstowych i fontów itp. Dzięki temu można tworzyć zróżnicowane, angażujące video, które przyciągnie followersów. Minusem narzędzia jest brak bezpłatnego okresu próbnego. Aplikacja jest co prawda płatna, ale jednorazowo. Smutna wiadomość dla użytkowników systemu Android – Clipomatic dostępny jest tylko w AppStore.

Efekt wykorzystania narzędzia Clipomatic na Instagramie
Efekt wykorzystania narzędzia Clipomatic na Instagramie

4. Grid Post

Jeśli chcesz osiągnąć efekt gridu na swoim instagramowym profilu – ta aplikacja jest dla Ciebie! Grid Post to chyba najłatwiejszy sposób na stworzenie złożonej z kilku zdjęć siatki w feedzie Instagrama. Pozwala osiągnąć efekt podzielonego na mniejsze części zdjęcia, które może składać się z 3, 6 lub 9 obrazów (czyli w formatach 1×3, 2×3 oraz 3×3). Narzędzie można wykorzystać do szybkiego stworzenia i bardzo łatwej implementacji gridu bazującego na własnej fotografii (patrz przykład poniżej) lub trochę bardziej zaszaleć i użyć jednego z oferowanych przez apkę, ozdobnych szablonów. W pełnej wersji Grid Post umożliwia skorzystanie z ponad 50 rodzajów siatek, ale wersja bezpłatna wystarczy w zupełności, aby tworzyć własne, spójne kreacje. Ogromnym plusem narzędzia jest banalnie prosta obsługa. Moja ulubiona cecha tej aplikacji? Po automatycznym pocięciu zdjęcia, Grid Post podpowiada, który obraz opublikować jeden po drugim. Nie ma szans na pomyłkę!

Siatka stworzona w Grid Post gotowa do implementacji w feedzie
Siatka stworzona w Grid Post gotowa do implementacji w feedzie

5. Unfold

To narzędzie powinien sprawdzić każdy, komu zależy na tworzeniu estetycznych, minimalistycznych i bardzo dopracowanych InstaStories. Unfold umożliwia tworzenie treści efemerycznych różnego typu – w formie video, złożonych z kilku obrazów, zdjęć opatrzonych napisami, ramkami lub bazujących na różnorodnych szablonach. Wersja płatna oferuje kilkadziesiąt minimalistycznych i eleganckich szablonów oraz fontów, które pomogą upiększyć Twoje relacje na Instagramie. Podstawowa, darmowa wersja aplikacji jest uboższa, ale daje możliwość sprawdzenia narzędzia i przetestowania pod kątem swojego profilu na Instagramie.

Przykładowe szablony Unfold do wykorzystania w relacjach
Przykładowe szablony Unfold do wykorzystania w relacjach
Relacja stworzona w narzędziu Unfold
Relacja dla marki Big Star Shoes stworzona w narzędziu Unfold

6. Remove. bg

To narzędzie służy do usuwania tła ze zdjęć. Wiadomo, mnóstwo jest programów, które prawdopodobnie zrobią to lepiej, ale założę się, że za pomocą remove.bg zrobicie to najszybciej! Wyeksportowanie zdjęcia bez tła zajmuje dosłownie dwie sekundy! Narzędzie idealnie sprawdzi się, gdy chcesz stworzyć kolaż czy wykorzystać kilka produktów w kreatywnym InstaStories. Jego działanie jest banalnie proste, nie wymaga logowania ani ściągania żadnej apki. Jak zatem wymazać tło? Ładujesz wybrane zdjęcie zapisane na komputerze lub rolce telefonu, ewentualnie możesz wkleić URL fotki. Klikasz „download” (są do wyboru dwie rozdzielczości) i gotowe!

WSKAZÓWKA: automatyczne wymazywanie tła nie zawsze jest perfekcyjne, stąd opcja poprawek – możesz ręcznie usunąć tło na pomocą pędzla.

Efekt po usunięciu tła po zastosowaniu narzędzia Remove
Efekt po usunięciu tła po zastosowaniu narzędzia Remove

7. Snapseed

To jedna z wielu aplikacji do obróbki zdjęć. Trzeba jednak jej przyznać, że z fotografii (także i tej wykonywanej telefonem) potrafi wyczarować cuda! Świetnie nadaje się do edycji różnego typu zdjęć (krajobrazy, portrety, flat laye itp.) oraz nakładania na nie efektów i filtrów. A tych, jest naprawdę sporo. Apka umożliwia m.in. retuszowanie twarzy, punktowe zmiany kolorystyki/jasności/kontrastu etc., czy automatyczną korektę HDR. Świetną sprawą jest też możliwość indywidualnej edycji filtrów, zapisywanie ich i wykorzystywanie własnych stylów w przyszłości. To doskonały sposób na to, by feed na Instagramie uczynić bardziej spójnym! Aplikacja jest darmowa i dostępna na urządzenia z systemami iOS i Android. Obsługuje się ją bardzo łatwo i intuicyjnie, a dodatkową pomocą są samouczki z przydatnymi wskazówkami

Style i narzędzia, które można wykorzystać w aplikacji Snapseed
Style i narzędzia, które można wykorzystać w aplikacji Snapseed

8. Creator Studio

I na koniec zestawienia pozycja, która wywołuje zazwyczaj sporo kontrowersji. Jedni uwielbiają, inni nienawidzą, ale moim zdaniem nie można odmówić jej tego, że bardzo ułatwia zarządzanie treściami na Instagramie. Creator Studio, bo o nim tu mowa, daje dostęp do statystyk instagramowych kont, umożliwia zarządzanie postami (w tym ich publikowanie oraz planowanie w feedzie i IGTV) oraz kontrolowanie otrzymywanych powiadomień. Interfejs jest bardzo przejrzysty i intuicyjny w użytkowaniu. Co najbardziej cenię sobie w Creatorze? Chyba te najbardziej podstawowe z jego funkcji. Po pierwsze, możliwość publikowania postów z poziomu desktopu. To duże ułatwienie i wygoda (pisanie na klawiaturze telefonu nie jest zbyt komfortowe). Po drugie, opcję planowania, która umożliwia przygotowanie materiałów z wyprzedzeniem i wybranie na publikację dowolnego momentu. Lubię też mieć porządek w zaplanowanych, opublikowanych i roboczych postach, dlatego szczególnie cenię sobie Bibliotekę Treści i możliwości sortowania publikacji. To szczególnie przydatne, zwłaszcza dla kogoś, kto obsługuje kilka fanpage’y.  Creator Studio pomoże Ci w pracy i usprawni ją, bo łatwo przełączysz się między jednym a drugim. To takie małe Instagramowe centrum dowodzenia, bo łączy w sobie większość narzędzi niezbędnych do skutecznego publikowania i zarządzania contentem oraz analizowania go. Jedyne czego mi brakuje, to funkcja dodawania i planowania treści na Stories.

Podgląd panelu Creator Studio
Podgląd panelu Creator Studio

Pomocne narzędzia na Instagramie w zasięgu ręki

Prowadzenie Instagrama właśnie stało się prostsze! A to tylko garstka z ogromu narzędzi i aplikacji, które pomogą wywindować Twoje konto na wyższy poziom i które przysłużą się do lepszej organizacji pracy. Bez względu jednak na to jakie narzędzia na Instagramie zdecydujesz się wykorzystać prowadząc profil, pamiętaj, że nic nie zastąpi angażującego contentu, aktywnego dialogu z followersami czy skrupulatnie realizowanej strategii marketingowej.

Masz swoje ulubione narzędzia na Instagramie, które pomagają w prowadzeniu konta? Daj znać w komentarzu, chętnie przetestuję!

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przeprowadzić metamorfozę konta firmowego na Instagramie aby zmaksymalizować jego potencjał sprzedażowy lub ciekawi Cię w jaki sposób zaprojektować własne instagramowe naklejki, które podniosą walory estetyczne Twoich Stories i zaangażują followersów, zachęcam do regularnego zaglądania do naszego eksperckiego cyklu #samnektar.

#samnektar by Kaja Chmielewska/Beeffective Team

+ ostatnie wpisy

Skończyłam socjologię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Gdańskim, jak również studia podyplomowe z obszaru Public Relations na Politechnice Gdańskiej. Pracowałam w mediach, agencji SEO i w dziale marketingu sporego e-commerce’u. Zajmowałam się copywritingiem i digital marketingiem, w tym komunikacją na Facebooku i Instagramie. Dbałam o mikronarracje i współpracę z influencerami.

Obecnie w Beeffective opiekuję się markami w mediach społecznościowych, budując ich atrakcyjny wizerunek i dbając o cele biznesowe Klientów. Pod swoimi skrzydłami mam firmy z różnych branży: od medycznej, przez FMCG, aż po usługi biznesowe i B2B. Jestem autorką eksperckich treści, które piszę zarówno na potrzeby Klientów, jak i naszej agencji.

Moim ulubionym projektem jest ten realizowany dla polskiego producenta serów, gdzie zajmuję się kompleksowymi działaniami komunikacyjnymi marki na Facebooku i Instagramie. W kanałach social media Klienta mam nie tylko okazję pokazywać pyszne produkty i kulinarne inspiracje, ale również wykorzystywać mnóstwo kreatywnych formatów, które przygotowujemy w zespole. Jestem również odpowiedzialna za rozwój zagranicznego fanpage’a producenta. Cieszy mnie, że moje działania przekładają się wprost na rosnącą liczbę fanów na świecie.

Uwielbiam podróże i w sumie do domu mogłabym wracać tylko po to, żeby przepakować plecak. Najmilej wspominam wyjazdy na Mauritius, do Tajlandii i Singapuru, chociaż jako wielbicielka przemieszczania się doceniam również kameralne wypady za miasto.

Polecane Wpisy