beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Buduj napięcie przed startem projektu

jak budować napięcie wykorzystując wydarzenia na facebooku

Wprowadzenie nowego produktu, działania rebrandingowe lub wielkie otwarcie nowej lokalizacji powinno być wcześniej dokładnie przemyślane, a każdy punkt odpowiednio zaplanowany i sukcesywnie wdrażany.


10 listopada realizowaliśmy działania z okazji otwarcia pierwszego Centrum Handlowo-Rozrywkowego NOWA STACJA w Pruszkowie, a przed nami wielkie otwarcie pierwszego Food Hallu w Gdyni! W dzisiejszym nektarze podpowiem Ci, co zrobić, by wzbudzić zainteresowanie działaniami w social media i jak się do nich przygotować. Zachęcam również do obserwowania profilu BATORY na Facebooku oraz Instagramie (http://bit.ly/batory_gdynia) , gdzie na bieżąco możesz obserwować nasze bieżące realizacje i pomysły.

Przed działaniami, które odpowiednio zaangażują Twoją społeczność, nie zapomnij o tych trzech punktach:

  • Ustal cele, jakie chcesz osiągnąć – zależy Ci bardziej na sprzedaży nowego produktu, rozpoznawalności nowego miejsca, marki czy dużej frekwencji na wydarzeniu?
  • Ustal harmonogram działań – przed wielkim dniem przygotuj jak najwięcej rzeczy i zastanów się nad harmonogramem publikacji. Gotowe treści, grafiki, pomysły na konkursy, opisy wydarzeń. Dzięki wcześniejszym przygotowaniom będziesz mógł lepiej zarządzać swoim czasem i skupić się na bieżącej komunikacji.
  • Lista FAQ – Ta lista przyda Ci się w kryzysowych sytuacjach i wzmożonej liczbie zapytań. Przygotuj listę możliwych pytań i odpowiedzi. Przy natłoku komentarzy, recenzji warto posiłkować się wcześniej przygotowanymi materiałami. 

Gdy już wiesz, jaki masz cel, jesteś przygotowany na ewentualne kryzysy. Wiesz co, gdzie i kiedy chcesz komunikować. Teraz możesz zacząć tworzyć angażujące treści, które zainteresują Twoich aktualnych oraz przyszłych fanów. 

Angażujące treści

Wydarzenia na Facebooku – dają Ci wiele możliwości. Najważniejszy jest fakt, że osoby zainteresowane Twoim wydarzeniem za każdym razem otrzymują powiadomienie o nowych aktywnościach w dyskusji. Wykorzystaj to! Więcej o trendach i możliwościach Wydarzeń przeczytasz w moim poprzednim nektarze.

Facebook Live – co oferuje Facebook Live oraz jak dzięki niemu możesz bardziej zaangażować swoich fanów również znajdziesz w naszych nektarach.

Angażujące posty – w zależności od Twojej branży oraz wydarzenia, w które chcesz zaangażować swoich fanów, warto przetestować wiele formatów postów i przeanalizować, które z nich organicznie wzbudzają największe zainteresowanie. Posty, emoji, konkursy, animowane ankiety, post Lista, zdjęcia, grafiki, kolaże zdjęć? Zadawaj pytania, analizuj odpowiedzi, a dowiesz się czego oczekują Twoi fani i co ich najbardziej interesuje.

Twórz posty, które przyciągają wzrok i pamiętaj, że najlepiej korzystać z najnowszych formatów, jakie oferuje Facebook. Posty te są dodatkowo wspierane przez algorytm, a Ty zyskasz jeszcze więcej upragnionych reakcji.

Video – wzrost znaczenia video w komunikacji jest niezaprzeczalny, więc warto w nie zainwestować. Jeśli chcesz wiedzieć, jak to zrobić po ekspercku, przeczytaj nektar Wiesława o wideo.

InstaStories – nie ukrywam, że od dłuższego czasu jestem wielką fanką InstaStories i możliwości, jakie oferują. Warto wchodzić w interakcje z fanami, pokazywać najnowsze informacje, zdjęcia, tworzyć ankiety, sesje Q&A. Baw się tym formatem i twórz treści, które najbardziej zainteresują Twoich fanów.

Dodatkowy TIP

Chcesz wyróżnić najwierniejszych fanów i zaoferować im coś ekstra? Zaproś ich do dodatkowego zaangażowania się w konkretny element Twojego Stories, a następnie dodaj ich do „Bliskich znajomych”. W ten sposób utworzysz cenną grupę osób, które najbardziej są zainteresowane Twoimi działaniami. Możesz ich w ten sposób dodatkowo nagradzać, np. informować z wyprzedzeniem o wszystkich nowościach, oferować specjalny rabat czy organizować konkursy.

Budowanie napięcia przed startem danego projektu to sukcesywne realizowanie wyznaczonych wcześniej celów. Po dodaniu sporej dawki kreatywności i zaangażowania możesz być niemal pewny, że założony cel zostanie osiągnięty. Jakie działania sprawdziły się u Ciebie najlepiej? Masz dodatkowy pomysł na zainteresowanie potencjalnych fanów? Koniecznie podziel się swoim doświadczeniem w komentarzu!


Życzę samym efektywnych działań przy realizacji nowych projektów! 

#samnektar by Magdalena Firfa/ Beeffective Team