Profesjonalna strona firmowa na LinkedIn

Profesjonalna strona firmowa na LinkedIn

LinkedIn coraz śmielej wspina się w rankingach najbardziej popularnych platform społecznościowych w Polsce. Co prawda nie osiąga tak oszałamiających wyników jak YouTube, Facebook czy Instagram, jednak liczba prawie 4 milionów aktywnych użytkowników w Polsce i ponad 700 milinów użytkowników na całym świecie i tak robi ogromne wrażenie. Każdego miesiąca obserwujemy wzrost zainteresowania tą platformą, co tylko potwierdza, że LinkedIn jest kolejnym miejscem w digitalowej przestrzeni, w której nie może zabraknąć Twojej firmy! Chcesz się dowiedzieć, jak powinna wyglądać profesjonalnie przygotowana strona firmowa na LinkedIn? Zapraszam do lektury!

Rozpoczynając swoją przygodę na LinkedIn, warto zacząć od podstaw – zdefiniowania celu obecności marki w tym kanale. Stronę firmową możesz potraktować jedynie jako wizytówkę i od czasu do czasu udostępniać tam aktualności ze strony www i innych kanałów social media. Nie licz jednak na to, że takie działania przyniosą Twojej firmie zamierzone efekty.

Co ważne, LinkedIn bardziej ceni zaangażowanie podejmowane z poziomu profili osobistych użytkowników, dlatego strony firmowe nie mają wcale tak prostej drogi do zdobywania zaangażowania w tym medium. Jednak taka sytuacja potwierdza tylko, jak ważne jest zadbanie również o inne aktywności na tej platformie i spojrzenie na nią kompleksowo. Dzisiaj skupimy się na założeniu profesjonalnej strony firmowej na LinkedIn!

Strona firmowa na LinkedIn – jak ją stworzyć?

Przygodę ze stroną firmową na LinkedIn, podobnie jak na większości platform w mediach społecznościowych, rozpoczynamy od stworzenia profilu osobistego. Dopiero po jego założeniu możemy przygotować profesjonalną stronę firmową naszej firmy. Opcja ta dostępna jest z podglądu strony głównej, po kliknięciu ikony znajdującej się po prawej stronie o nazwie „Praca”.

Miejsce tworzenia_strona firmowa na LinkedIn
Miejsce tworzenia strony firmowej na LinkedIn

Po kliknięciu „Stwórz stronę firmową”, zostaniemy przekierowani do kolejnego etapu, w którym wybieramy rodzaj strony firmowej. Do wyboru mamy 4 możliwości w zależności od celu obecności marki w tym kanale lub wielkości firmy. Na potrzeby tego artykułu przejdziemy przez proces stworzenia strony firmowej dla małej firmy, która posiada mniej niż 200 pracowników.

Wybór rodzaju_strona firmowa na LinkedIn
Wybór rodzaju strony firmowej

Uzupełnienie informacji

Kolejnym etapem przy tworzeniu company page na LinkedIn jest uzupełnienie niezbędnych informacji o firmie. Po prawej stronie podglądu na bieżąco możemy obserwować, jak wyglądają wprowadzane przez nas zmiany.

Identyfikator strony

  • Nazwa firmy – maksymalnie do 100 znaków.
  • Publiczny adres URL na LinkedIn – automatycznie zaciągnie się przy wpisywaniu nazwy strony. W celu edycji wystarczy wpisać ręcznie nową nazwę.
  • Witryna – w tym miejscu wpisujemy adres naszej strony www.

Informacje o firmie

  • Branża – w tym miejscu wybieramy najbardziej odpowiadającą naszej firmie branżę.
  • Wielkość firmy – do wyboru mamy 4 przedziały – od 1 do 200 pracowników.
  • Rodzaj firmy – do wyboru: spółka akcyjna, samozatrudnienie, agencja rządowa, organizacja non-profit, firma jednoosobowa, spółka prywatna, spółka partnerka.

Informacje profilowe

Logo – rekomendowanym rozmiarem jest logo w wymiarach 300 × 300 px w formacie JPG, JPEG i PNG – najlepiej w formacie PNG, które przedstawiać będzie jedynie logo firmy lub jej charakterystyczny element.

Slogan – hasło, esencja marki, która powinna wybrzmieć w komunikacji na LinkedIn – do 120 znaków.

Uzupełnianie strony firmowej na LinkedIn

Po potwierdzeniu wiarygodności wpisanych informacji Twoja strona firmowa na LinkedIn jest gotowa! Teraz czas na jej profesjonalne uzupełnienie.

Bzzz… nie jesteś pewien jakości opublikowanej grafiki lub poprawności wprowadzonych danych? Nic straconego! W późniejszych etapach będziesz mógł dowolnie edytować podane informacje!

Strona firmowa na LinkedIn solidnie uzupełniona

Chcąc w pełni wykorzystać możliwości strony firmowej na LinkedIn, istotne jest wpisanie wszystkich niezbędnych informacji. Dobrze uzupełniony company page uzyskuje o 30% więcej wyświetleń tygodniowo! Warto więc zadbać o każdy element znajdujący się na profilu.

Cover photo – oprócz logo, niezbędnym elementem do uzupełnienia profilu jest publikacja zdjęcia w tle, które nawiązuje do elementów wizualnych brandu. Przy kreacji z napisami czy innymi istotnymi elementami, należy pamiętać, by  były one umiejscowione na środku grafiki. Wówczas cover będzie dobrze widoczny zarówno na ekranie komputera, jak i na urządzeniach mobilnych. Rekomendowane wymiary: 1584 × 396 px

Logo i cover photo to wszystkie grafiki, jakich potrzebujesz do stworzenia strony firmowej na LinkedIn. Z poziomu strony głównej na bieżąco możesz obserwować poziom uzupełnienia profilu.  W celu pełnego uzupełnienia widocznego na poniższej grafice paska, kliknij „Edytuj stronę”. Przycisk znajduję się po prawej stronie pod zdjęciem w tle.

Postępy w uzupełnianiu strony firmowej

Przy przejściu do edycji strony zobaczysz kolejne elementy, które wymagają dalszego uzupełnienia.

Edycja strony firmowej 

Edycja informacji_strona firmowa na LinkedIn
Edycja informacji na stronie firmowej

W celu optymalizacji strony warto zadbać o wszystkie elementy, które widoczne są po przejściu do tej sekcji. Im więcej uda Ci się uzupełnić, tym lepsze zasięgi będzie osiągał Twój profil w przyszłości.

Nagłówek

Informacje o stronie – w tym miejscu możesz edytować jej nazwę, slogan oraz logo.

Przyciski – od pewnego czasu mamy możliwość wyboru najlepiej dopasowanego CTA, które przeniesie użytkowników na stronę www Twojej firmy. Po wyborze tego, który najbardziej odpowiada naszym celom biznesowym, pojawi się on na stronie głównej – tuż obok przycisku „Obserwuj”. Dzięki niemu użytkownicy mogą być na bieżąco z aktualnościami pojawiającymi się na company page. Możemy również całkowicie wyłączyć tę opcję – wówczas profil nie będzie przekierowywał do witryn zewnętrznych.

CTA_strona firmowa na LinkedIn
CTA strony firmowej

Informacje

Informacje ogólne – tutaj możesz dokładnie uzupełnić opis strony firmowej, uwzględniając przy tym słowa kluczowe i frazy, pod które chcesz pozycjonować profil. Dzięki temu użytkownicy, będą mogli wyszukiwać Twoją stronę na podstawie konkretnych słów kluczowych lub atrybutów.

Opis (również znajdujący się w Informacjach ogólnych) – to miejsce, w którym możesz dokładnie poinformować użytkowników, o tym, czym zajmuje się Twoja firma, co oferuje i jakie ma wartości. Dobrym rozwiązaniem będzie również opisanie celu obecności na LinkedIn oraz wskazanie konkretnych osób, z którymi potencjalny klient może się bezpośrednio skontaktować. W tej sekcji LinkedIn udostępnia nam aż 2000 znaków, warto więc dobrze wykorzystać tę przestrzeń.

Pod opcją publikacji opisu na stronie firmowej możemy również edytować adres URL, na nowo określić branżę, wielkość firmy jej rodzaj, rok założenia oraz podać numer telefonu kontaktowego, oraz specjalizacje, które charakteryzują nasze działania – maksymalnie 20.

Lokalizacje – to miejsce, w którym możesz podać główną siedzibę firmy oraz wszystkie jej oddziały, by wskazać użytkownikom, gdzie mogą znaleźć Twoją firmę.

Dodawanie lokalizacji firmy

Społeczność

To miejsce na Twojej stronie firmowej, dzięki której możesz zarządzać najbardziej interesującymi Cię tematami. Pozwoli to nawiązywać relacje z innymi użytkownikami oraz śledzić pojawiające się wzmianki o stronie.

Hashtagi – warto dodać konkretne hashtagi, które są powiązane ze stroną firmową. Tym bardziej, jeżeli Twoja firma posługuje się już znanym hasłem, który posiada swój własny hashtag, na bieżąco wykorzystywany wśród społeczności. Możemy w tej sekcji dodać maksymalnie 3 hashtagi.

Polecane grupy – tutaj możesz dodać do swojej strony firmowej wybrane grupy, które odzwierciedlają zainteresowania Twojej firmy. W późniejszych działaniach możesz dodać również grupę, którą utworzyli Twoi pracownicy.

Zarządzaj językami

Jeśli zależy Ci, by opis strony, nazwa lub slogan była wyświetlana innym użytkowników w języku, który odpowiada ich lokalizacji, koniecznie zajrzyj do tej sekcji (przejście do niej dostępne jest również w początkowych etapach edycji strony). Możesz w ten sposób skonfigurować informacje o stronie w ponad 20 językach – musisz tylko te tłumaczenia dodać ręcznie.

To dopiero początek!

Wszystkie informacje uzupełnione? Gratuluję! Twoja strona firmowa dołączyła do społeczności LinkedIn! To jednak dopiero początek przygody na tej platformie, chociaż gotowa i profesjonalnie uzupełniona strona firmowa z pewnością jest jej solidnym fundamentem.

Jakie działania warto rozpocząć od razu po założeniu strony? Przede wszystkim opublikuj pierwszy wpis i udostępnij informację o stronie pracownikom, którzy mają już swoje profile osobiste na LinkedIn. Nie zapominaj również na bieżąco aktualizować informacje na stronie. Strona firmowa na LinkedIn jest wizytówką Twojej firmy, a pracownicy mogą stać się jej najlepszymi ambasadorami, dzięki którym zasięgi strony poszybują w górę! Profesjonalna strona firmowa na LinkedIn, w połączeniu z zaangażowaniem ze strony Twoich pracowników, może przynieść zadziwiające efekty! Zastanawiasz się, czy tak jest naprawdę? Sam spróbuj!

#samnektar by Magdalena Firfa/Beeffective Team

+ ostatnie wpisy

Jestem absolwentką psychologii na Uniwersytecie Gdańskim. Jeszcze w trakcie studiów postanowiłam związać swoją przyszłość z marketingiem, a dokładniej – z mediami społecznościowymi. Pracowałam w agencjach marketingowych, w których zajmowałam się komunikacją, kompleksowym przygotowaniem materiałów marketingowych i organizacją wydarzeń. Realizowałam kampanie medialne dla wielu branż.

W Beeffective dbam o komunikację marek w mediach społecznościowych. Pod moimi skrzydłami znajdują się firmy z obszaru nieruchomości, technologii i FMCG. Odpowiadam również za całościową komunikację naszej agencji. Byłam odpowiedzialna za efektywne wykorzystanie przestrzeni social media do promowania pierwszej gdyńskiej inwestycji typu food hall. Wiele radości sprawia mi kreatywna narracja, którą realizujemy dla jednej z firm technologicznych. Fascynuje mnie tworzenie społeczności wokół marek i budowanie ich atrakcyjnego wizerunku za pośrednictwem skutecznego przekazu.

Lubię, jak wokół dużo się dzieje, dlatego chętnie angażuję się w projekty realizowane dla naszego teamu. Mogę więc śmiało powiedzieć, że obok oficjalnego stanowiska Specjalisty ds. Social Media, jestem również samozwańczym Event Managerem. Prywatnie jestem miłośniczką dobrego jedzenia i fanką spacerów po lesie z kochaną rottweilerką o imieniu Miya.

Polecane Wpisy